۰ نفر

تصویب طرح اتمام دخالت واشنگتن در جنگ یمن

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۱۳
کد خبر: 335845
تصویب طرح اتمام دخالت واشنگتن در جنگ یمن

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرحی را به تصویب رساند که خواستار اتمام دخالت این کشور در جنگ یمن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را که خواستار قطع حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن است با ۲۴۸ رأی موافق و ۱۷۷ رأی مخالف به تصویب رساند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این قطعنامه از دولت آمریکا می‌خواهد به دخالت این کشور در جنگ یمن پایان دهد. تصویب آن می‌تواند مجلس سنا را برای تصویب قطعنامه‌ای مشابه تحت فشار قرار دهد.

«باربارا لی»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا هنگام رأی‌گیری بر سر این قطعنامه گفت: «ما به ایجاد بزرگترین بحران بشردوستانه دنیا کمک کرده و آن را وخیم‌تر کرده‌ایم. صادقانه باید گفت دخالت ما در این جنگ، شرم‌آور است.»

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.