۰ نفر

ترامپ: 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت می‌کنیم

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 335604
ترامپ: 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه قرار است 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی دریافت کند، گفت که فارغ از بودجه کنگره، دیوار مرز مکزیک در حال ساخته شدن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی توئیتر خود از احتمال تصویب بودجه 23 میلیارد دلاری برای امنیت مرزی این کشور خبر داد.

ترامپ با اشاره به ارائه طرح امنیت مرزی از سوی سناتور «ریچارد شلبی»، نوشت: «از طریق منابع دیگر، پول زیادی دریافت خواهیم کرد. ما حدود 23 میلیارد دلار برای امنیت مرزی به‌دست می‌آوریم».

وی سپس با طعنه به نمایندگان و سناتورها دموکرات در کنگره آمریکا که مانع تصویب لایحه بودجه تقریبا 6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک شده‌اند، افزود: «فارغ از آن پول، (دیوار) هم‌اکنون که صحبت می‌کنیم در حال ساخته شدن است».

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در سخنرانی سالانه خود گفته بود : «کنگره ده روز وقت دارد که لایحه بودجه لازم برای تامین امنیت مرز جنوبی بسیار خطرناک ما را تصویب کند... دستور دادم 3750 نیروی نظامی دیگر نیز به مرز با مکزیک اعزام شوند. من دیوار را خواهم ساخت. این دیوار یک مانع فولادی هوشمند، راهبردی و شفاف خواهد بود نه یک دیوار ساده بتنی... ساده بگویم، دیوارها مفید هستند و جان افراد را نجات می‌دهند».

این اظهارات ترامپ درباره کسب بودجه چند میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز اعلام کرد بدهی عمومی دولت فدرال ایالات متحده به 22 تریلیون دلار افزایش یافته که رقمی بی‌سابقه در تاریخ این کشور است.