۰ نفر

ترامپ از تعطیلی دوباره دولت کوتاه آمد

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲:۵۷
کد خبر: 335584
ترامپ از تعطیلی دوباره دولت کوتاه آمد

رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر تهدید کرده بود در صورت عدم تامین بودجه مورد نظر وی برای دیوار مرزی از سوی دمکرات ها، بار دیگر دولت را تعطیل می کند، از این تهدید کوتاه آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که 2 روز تا پایان بودجه موقتی که برای پایان دادن به بحران تعطیلی 35 روز بخش هایی از دولت فدرال آمریکا باقی مانده، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور یک تعطیلی دیگر را بعید دانست.
ترامپ که با رد لایحه بودجه دمکرات ها طولانی ترین تعطیلی دولت در کشورش را رقم زد، گفت: فکر نمی کنم تعطیلی دیگری ببینید اما اگر دیدید، تقصیر دمکرات ها است.
رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر در کنار تهدید تعطیلی دولت از احتمال اعلام وضعیت اضطراری برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی استفاده کرده بود، باز این تهدید را تکرار کرد.
رهبران اقلیت و اکثریت سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به توافقی بر سر بودجه رسیده اند که در صورت امضای ترامپ بودجه همه بخش های دولت تا پایان سال مالی 2019 تامین می شود.
ترامپ خواستار 5.7 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک بود اما به سد دمکرات ها برخورد که تنها با 1.3 میلیارد دلار موافق بودند.
ترامپ و کنگره آمریکا سه هفته پیش وقتی فرودگاه های مهم این کشور به دلیل تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال با اختلال مواجه شدند، برسر بودجه ای موقت به توافق رسیدند.
ترامپ پذیرفت که بودجه ای سه هفته ای را امضا کند و دولت را تا 15 فوریه (26 بهمن ماه) سرپا نگه دارد و در این مدت دو طرف به مذاکرات برای بودجه دیوار مرزی ادامه دهند.
این در حالی است که دمکرات های کنگره با ساخت چنین دیواری مخالف هستند و ترجیح می دهند امنیت مرزی از طریق تقویت فناوری های کنترل مرز تامین شود.
اختلاف ترامپ و دمکرات های کنگره آمریکا در 22 دسامبر سال گذشته میلادی ( اول دی ماه) با پایان مهلت تصویب بودجه به اوج خود رسید و ترامپ با امتناع از امضای مصوبه کنگره بخش هایی از دولت فدرال را به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا فرو برد.
در نهایت با وجود آنکه رئیس جمهوری آمریکا پس از گذشت 35 روز بازگشایی دولت را پذیرفت، تهدید کرد در صورتی که بودجه مورد درخواستش تایید نشود، باز با امتناع از امضای قانون بودجه تعطیلی دیگری را رقم خواهد زد.