۰ نفر

یک سناتور آمریکایی سعودی‌ها را به حمایت از مادورو متهم کرد

۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 335034
یک سناتور آمریکایی سعودی‌ها را به حمایت از مادورو متهم کرد

یک سناتور آمریکایی مدعی شد که سعودی‌ها با فروش مواد مورد نیاز برای پمپاژ نفت خام ونزوئلا در حال کمک به ایجاد درآمد برای کاراکاس بوده و تلاش واشنگتن برای سرنگونی مادورو را تضعیف می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا در پیامی در توییتر مدعی شد که عربستان سعودی در حال تضعیف تلاش آمریکا برای حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا است.

وی در این پیام نوشت که یک کشتی از عربستان سعودی روز دوشنبه به ونزوئلا خواهد رسید تا به دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا مواد رقیق‌کننده‌ای بفروشد که در پمپاژ و فروش نفت خام استفاده می‌شود. او گفت بدین ترتیب عربستان به تولید درآمد برای دولت مادورو کمک می‌کند.

مارکو روبیو پیشتر نیز سابقه مخالفت با عربستان سعودی را داشت. وی یکی از کسانی بود که به شدت از عربستان سعودی به دلیل پرونده قتل خشونت‌آمیز «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی انتقاد کرده بود.

بحران ونزوئلا پس از آنکه رهبر مخالفان ونزوئلا از احتمال مداخله نظامی آمریکا خبر داده بود وارد مرحله جدیدی شده است.

گوایدو روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا به منظور فشار بر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را رد نکرد.

وی دولت ونزوئلا و مادورو را به بستن مرزها و ممانعت از ورود کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی به مردم ونزوئلا متهم کرد و گفت که «هر کاری که برای نجات انسان‌ها ضروری باشد را انجام خواهم داد».

ادعاهای رئیس‌جمهور خودخوانده در حالی صورت گرفته که مادورو در یک نشست خبری در کاراکاس گفت: «ونزوئلا اجازه نخواهد داد که کمک‌های انسان دوستانه ساختگی به نمایش در بیاید چرا که ما گدا نیستیم».

مادورو همچنین تاکید کرد دولت آمریکا برای توجیه مداخلات خود در ونزوئلا، بحران کنونی را ساخته است. رئیس‌جمهور ونزوئلا گوایدو را «دیکتاتور مورد حمایت آمریکا» خوانده است.