۰ نفر

مشکلات بزرگترین اقتصاد اروپا ادامه دارد

۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 334959
مشکلات بزرگترین اقتصاد اروپا ادامه دارد

وزارت‌ دارایی آلمان اعلام کرد به دلیل کاهش رشد اقتصادی، درآمدهای مالیاتی این کشور کاهش خواهد یافت.

به گزارش دویچه‌وله، پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان گفت به دلیل بریگزیت و کاهش رشد اقتصادی جهان، اقتصاد آلمان احتمالاً امسال را با رشد ۱ درصدی و کمتر به پایان خواهد رساند که ۰.۸ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد که سال گذشته را با ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به پایان رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان نیز سال گذشته نتوانست به سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند.

آلتمایر با ابراز نگرانی نسبت بریگزیت گفته است که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به بروز اختلالاتی در نظام سیاست‌گذاری شود.

روزنامه بیلد آلمان در گزارشی نوشته است که احتمال رسیدن کسری بودجه آلمان به ۲۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۳ وجود دارد. کاسترن برزسکی، کارشناس اقتصادی در بانک " ای ان جی" گفت: مساله مهم این است که روند کاهش رشد اقتصادی آلمان که از تابستان شروع شد، بیش از آنچه انتظار می‌رفت به طول انجامیده است. تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و بریگزیت نیز بر روی اقتصاد آلمان اثرگذار بوده‌ اند.

وزارت دارایی آلمان نیز با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد با وجود کاهش رشد اقتصادی، وضعیت بازار کار در این کشور همچنان یک نقطه قوت باقی خواهد ماند به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری از ۵.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۴.۹ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد.