۰ نفر

داعشی‌ها به روسیه نزدیک شدند

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 332684
داعشی‌ها به روسیه نزدیک شدند

رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود اعلام کرد که تروریست‌های داعش در حال دستیابی به یک پایگاه جدید برای استقرار نیروهای خود در نزدیکی مرزهای روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آندری نوویکوف، رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود گفت، این اقدام از سوی تروریست‌های داعش در پی از دست دادن پایگاه‌هایشان در عراق و سوریه صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ایگور زوبوف، معاون وزیر کشور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، هلیکوپترهایی که بدون نام و نشان و پرچم هستند اقدام به انتقال تعداد زیادی از تروریست‌های داعش از پاکستان به مرز با تاجیکستان، نزدیک مرزهای جنوبی روسیه کرده‌اند. پاکستان و تاجیکستان با منطقه کریدور واخان افغانستان از هم جدا می‌شوند.

به گفته این مقام روس، شاید این تروریست‌ها به دنبال آماده سازی برای انجام اقداماتی هستند که ممکن است بر روسیه نیز اثر بگذارد.

سال گذشته میلادی، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که هلیکوپترهای آمریکایی رهبران داعش را از چند منطقه در استان دیرالزور به شمال شرق این کشور منتقل کردند اما ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا این گزارش را رد کرد.