۰ نفر

هزینه 500میلیارد دلاری آمریکا برای ارتقاء زرادخانه اتمی خود

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴
کد خبر: 332224
هزینه 500میلیارد دلاری آمریکا برای ارتقاء زرادخانه اتمی خود

آمریکا، تنها کشوری که از بمب اتم علیه بشر استفاده کرده است، قصد دارد برای ارتقاء زرادخانه خود 500 میلیارد دلار هزینه کند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که دولت آمریکا به طور مرتب از روسیه بابت امور موشکی گله کرده و این کشور را متهم به توسعه تسلیحاتی می‌کند، برآوردهای جدید «دفتر بودجه کنگره» (CBO) که هر دو سال یکبار صورت می‌گیرد،  نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد جهت نگهداری و نوین سازی زرادخانه اتمی خود در دهه آینده، حدود 500 میلیارد دلار هزینه کند.

  به گزارش وبگاه شبکه خبری «پرس. تی. وی» این رقم افزایش 23 درصدی را نسبت به سال 2017 نشان می‌دهد. در آن برهه این رقم 400 میلیارد دلار تخمین زده شد بود.

 بر این اساس، آمریکا در برنامه بازنگری اتمی خود قصد  توسعه موشک‌های بالستیک زیردریایی، موشک‌های کروز دریایی و افزایش تولید پلوتونیوم برای جنگ افزارهای اتمی را دارد.

 در این گزارش مشخص شده که آمریکا قصد دارد 15 میلیارد دلار در زمینه ارتقاء سامانه‌های شلیک بمب اتمی از جمله هواپیمای تاکتیکی، مدیریت کنترل کلاهک‌های اتمی ویژه شلیک از هواپیما سرمایه گذاری کند.

این کشور  همچنین قصد دارد 77 میلیارد دلار در زمینه تجهیزات مخابراتی مرتبط با مقر فرماندهی اتمی و سامانه‌های هشدار سریع مرتبط با امور اتمی سرمایه گذاری کند.

  به گزارش پرس. تی. وی، در صورتی که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد نگهداری بیشتر بمب اتمی «B83» را داشته یا در صورت خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، سامانه موشک کروز سطح پایه خود  را توسعه دهد، این مبلغ افزایش خواهد یافت.

آمریکا تنها کشور جهان معاصر است که از بمب‌ اتمی علیه بشریت استفاده کرد. این کشور  در پایان جنگ جهانی دوم، دو عملیات اتمی علیه  ژاپن انجام داد و با دو بمب اتمی  شهرهای «هیروشیما» و ناگازاکی» را بمباران کرد که در نتیجه آن بیش از صدهزار نفر جان باختند.