۰ نفر

بیانیه خزانه‌داری آمریکا علیه مادورو و حمایت از گوایدو

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 331894
بیانیه خزانه‌داری آمریکا علیه مادورو و حمایت از گوایدو

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌زمان با اینکه تلاش‌هایش را برای انتقال کنترل اموال دولتی به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا افزایش می‌دهد، اعلام کرد، از فشار مالی بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور کنونی ونزوئلا برای رسیدن به هدفش استفاده خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با این حال وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مسأله توقیف اموال و حساب‌های ونزوئلا در آمریکا را اعلام نکرده است.

واشنگتن روز چهارشنبه خوان گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود گفت: آمریکا از تمامی ابزارهای اقتصادی و دیپلماتیک خود استفاده خواهد کرد تا مطمئن شود انتقال این اموال و حساب‌ها از جمله اموالی که شامل شرکت‌های دولتی و منابع بین‌المللی می‌باشند، در به رسمیت شناخته شدن خوآن گوآیدو به کار گرفته می‌شوند.

این بیانیه همزمان با آن منتشر شد که واشنگتن تلاش‌هایش برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا از قدرت را افزایش داده است. مادورو اوایل ماه جاری میلادی پس از پیروزی در انتخابات "مخدوش" سال گذشته دوره دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد و همچنان از حمایت ارتش ونزوئلا برخوردار است.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند مادورو پیشتر گفته بود در بحبوحه اقدامات خوآن گوآیدو برای تغییر مسیر درآمدهای این کشور، وی از شرکت نفتی سیتگو مستقر در آمریکا که مالک فعلی آن شرکت نفتی ونزوئلایی PDVSA می‌باشد، دفاع می‌کند.