۰ نفر

تعطیلی دولت فدرال آمریکا باعث توقف فعالیت فرودگاه نیویورک شد

۵ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳
کد خبر: 331806
تعطیلی دولت فدرال آمریکا باعث توقف فعالیت فرودگاه نیویورک شد

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا باعث مشکل کمبود نیرو در بخش کنترل تردد هوایی شده و همین موضوع چالش‌هایی را برای تعدادی از فرودگاه‌های آمریکا ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا، تعطیلی بخش‌هایی از دولت سبب شده تا بخش کنترل تردد هوایی با مشکل کمبود نیرو  مواجه شده و به همین دلیل پروازها به مقصد فرودگاه  لاگاردیای نیویورک موقتا متوقف شده است.

همچنین رسانه‌ها خبر می‌دهند که کمبود نیرو در بخش کنترل تردد هوایی سبب تاخیر در پرواز فرودگاه فیلادلفیا نیز شده است.

تعطیلی دولت آمریکا از 35 روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

از سال ۱۹۷۶ که روال جاری برای تخصیص بودجه و اعتبار شروع شده این بیست و دومین بار است که دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود.