۰ نفر

تهدید فرانسه به تحریم ایران درخصوص برنامه موشکی بالستیک

۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 331767
تهدید فرانسه به تحریم ایران درخصوص برنامه موشکی بالستیک

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه تهدید کرد اگر ایران در مذاکرات حول برنامه موشکی بالستیک کوتاه نیاید، به سختی تحریم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد اگر در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران درخصوص برنامه موشکی بالستیک آن پیشرفتی حاصل نشود، آماده اعمال تحریم‌های سخت علیه تهران هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام این بیانیه، مدعی شد: «ما مذاکرات بسیار سختی را (با ایران در موضوع فعالیت‌های بالستیک) آغاز کردیم... اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، آماده‌ایم تحریم‌های سختی را اعمال کنیم و خودشان (ایران) هم از این مسئله آگاه هستند».

لودریان با تکرار ادعاها و نگرانی‌های بی‌اساس علیه فعالیت‌های موشکی ایران، افزود: «خواستار توقف تولید موشک‌های (بالستیک) ایران هستیم و مخصوصا اینکه ارسال آنها به گروه‌های مسلح در خاورمیانه قطع شود».

وی پیشتر از استقرار مرحله بعدی سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خبر داده بود.

 

«اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه هم از ایران خواسته بود که «هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند».

ون‌درمول با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، مدعی شده بود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

ادعاهای فرانسه علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، درروزهای گذشته با استقبال و خرسندی مقام‌های آمریکایی مواجه شده است. مقام‌های ایران ضمن رد مواضع آمریکا و فرانسه، اعلام کرده که برنامه فضایی ایران هیچ ارتباطی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ندارد و برنامه موشکی این کشور هم برنامه‌ای دفاعی است