۰ نفر

انتقاد کم‌سابقه کانادا از آمریکا

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶
کد خبر: 331163
انتقاد کم‌سابقه کانادا از آمریکا

سفیر کانادا در واشنگتن در اقدامی کم سابقه از بازداشت مدیر اجرایی شرکت هواوی در راستای اجرای قوانین آمریکا انتقاد و تاکید کرد که شهروندان کانادایی دارند هزینه این مساله را می‌پردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کانادا در یک اقدام نادر به صورت آشکار از سیاستهای آمریکا انتقاد کرد. 

«دیوید مک نائوتن» سفیر کانادا در واشنگتن در اقدامی کم سابقه به صورت آشکار از سیاستهای آمریکا انتقاد کرد و با اشاره به بازداشت مدیراجرایی شرکت هواوی چین که به درخواست واشنگتن توسط اُتاوا بازداشت شده است تاکید کرد که ما دوست نداریم شهروندانمان به خاطر این موضوع مجازات شوند.

مک نائوتن افزود: آمریکائیها هستند که دارند قوانین خود را در مورد «منگ وانژو به طور کامل اجرا می‌کنند اما ما طرفی هستیم که داریم برای آن هزینه می‌پردازیم. 

براساس گزارش روزنامه «گلوب اند میل، سفیر کانادا در واشنگتن پیش از این نیز خشم و نگرانی مردم کانادا را از کاخ سفید به خاطر واکنش شدید چین در زمینه بازداشت وانژو بیان کرده بود. 

به دنبال بازداشت منگ وانژو در روز اول دسامبر 2018 به اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران، دولت چین نیز دو شهروند کانادایی را به اتهام نقض قوانین این کشور بازداشت کرده است. چین یک شهروند کانادایی دیگر را نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر اخیر به اعدام محکوم کرده است.

بازداشت وانژو توسط دولت کانادا که از جانب چین غیرقانونی محسوب می‌شود باعث تیرگی روابط بین دو کشور شده است.

روز سه شنبه منابع خبری غربی از درخواست آمریکا به کانادا برای استرداد وانژو به واشنگتن و احتمال محاکمه وی در آمریکا خبر داده‌اند. 

منابع خبری آگاه از پرونده می‌گویند که اگر اتهامات وانژو در دادگاه ثابت شود ممکن است با حکم 30 سال زندان مواجه شود. 

«هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به موضوع استرداد وانژو هشدار داد، پکن اقدامات لازم را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد. وی از آمریکا خواست از ارائه این درخواست خودداری کند.