۰ نفر

اروپا 20فرد و 6نهاد سوری و روسی را تحریم کرد

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 330876
اروپا 20فرد و 6نهاد سوری و روسی را تحریم کرد

شورای اروپا از افزودن نام 20 فرد و 6 نهاد به فهرست تحریم‌های اروپا علیه سوریه و روسیه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شورای اروپا امروز دوشنبه فهرست تحریم‌های سوریه را طولانی‌تر کرد. افراد و نهادهایی که به آنها اشاره شده در زمینه توسعه املاک لوکس و دیگر پروژه‌های مورد حمایت دولت سوریه فعال هستند و یا اینکه طبق آنچه اروپا مدعی شده، به نوعی از منافع دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بهره‌مند می‌شوند.

در فهرست تحریم‌های اروپا نام ۲۷۰ نفر و ۷۲ نهاد دیده می‌شود که مشمول ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها می‌شوند.تحریم‌هایی که هم‌اکنون علیه سوریه اعمال می‌شوند شامل محدودیت در سرمایه‌گذاری‌های خاص، تحریم نفتی، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه که در اروپا قرار دارند و محدودیت در صادرات تجهیزات و فناوری‌هایی است که می توان آنها را در سرکوب داخلی به کار گرفت. این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۱ وضع شده‌ و از آن زمان مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. اول ژوئن، بار دیگر در تحریم‌های سوریه بازنگری خواهد شد.

همچنین در ارتباط با تسلیحات شیمیایی، شورای اروپا امروز نام نه فرد و یک نهاد را به رژیم اقدامات محدود کننده علیه استفاده و گسترش سلاح های شیمیایی که پانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۸ ایجاد شده‌است، افزود.

دو نفر از مقامات سازمان اطلاعات نظامی روسیه (GRU) و معاون و رئیس این نهاد که به دست داشتن در حمله سالزبری متهم شده‌اند در این فهرست قرار دارند. همچنین نهادهای سوری، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی که به تولید و توسعه تسلیحات شیمیایی متهم شده‌اند شامل تحریم می‌شوند. نام مرکز مطالعات و تحقیقات علمی (SSRC)هم در فهرست تحریم‌ها به چشم می‌خورد.

شورای اروپا در عین حال تاکید کرده است که همواره از دستیابی به راهکاری معتبر و پایدار در زمینه حل بحران سوریه در قالب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد و در چارچوب اعلامیه ژنو در سال ۲۰۱۲ حمایت می‌کند و بر اساس راهبرد اروپا که در آوریل ۲۰۱۷ تدوین شده و شورای اروپا روز ۱۶ آوریل آن را تائید کرده است، اتحادیه اروپا همچنان بر این باور است که برای بحران سوریه راهکار نظامی وجود ندارد و از اقدامات فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه و گفت‌وگوهای ژنو حمایت می‌کند.

اطلاعات بیشتر از جمله اعلام نام فرد و سازمان‌هایی که هدف تحریم قرار دارند، امروز ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ماه) در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.