۰ نفر

عربستان در دانشگاه موسیقی درس می‌دهد

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 330777
عربستان در دانشگاه موسیقی درس می‌دهد

دانشگاه الطائف عربستان اعلام کرد که قصد دارد مراسم شب شعر و آوازخوانی و دوره‌های آموزش موسیقی برگزار کند، برنامه‌ای نادر که نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دانشگاه الطائف در غرب عربستان اعلام کرد که انجمن شعر عربی این دانشگاه که سال ۲۰۱۸ تأسیس شده بود، بیش از ۲۰۸ دانشجوی دختر و پسر را جذب کرده که درخواست شرکت در دوره‌های آموزشی نگارش شعر و آموزش موسیقی را داده‌اند.

این انجمن دوره‌های آموزشی آوازخوانی و نوازندگی را برگزار خواهد کرد. چند استاد عربستانی نواختن عود، قانون و پیانو را به دانشجویان آموزش می‌دهند. این آموزش‌ها ماه فوریه در مقر انجمن شعر عربی در دانشگاه الطائف آغاز خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این انجمن از ترم کنونی کنسرت‌ها و شب شعر برگزار خواهد کرد و در این مراسم شعرا، هنرمندان و نوازندگان حضور خواهند داشت.

انجمن شعر عربی این دانشگاه چند هفته پیش اولین فعالیت‌های خود را آغاز کرد. تیم موسیقی این دانشگاه که به تازگی تشکیل شده، مراسمی را برگزار و در آن به سرودن آوازهای ملی و قصایدی از میراث شعر عربی پرداخت.

صالح الثبیتی، سخنگوی این دانشگاه اعلام کرد که این دانشگاه قصد دارد در این فعالیت‌ها چه در داخل دانشگاه و چه در مراسم‌هایی در حوزه فرهنگ عربستان شرکت کند.

وی گفت که برخی مراکز در مناطقی از عربستان از جمله ریاض، آموزش موسیقی را شروع کرده‌اند.

جامعه محافظه‌کار و تندوری عربستان طی دوره اخیر شاهد تغییرات مهمی از جمله برگزاری کنسرت و باز کردن درهای سینماها به روی خانواده‌ها و دادن اجازه رانندگی به زنان بوده است.