۰ نفر

آمریکا در صدد خرید سامانه موشکی از رژیم صهیونیستی

۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 329966
آمریکا در صدد خرید سامانه موشکی از رژیم صهیونیستی

نهاد نظامی آمریکا قصد دارد برای حفاظت از نظامیان خود مستقر در کشورهای خارجی، سامانه‌های گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی را آزمایش و احتمالا به کار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ارتش آمریکا قصد دارد تا سال 2020، دو سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

ارتش آمریکا از سال 2017 مشغول کار بر روی این سامانه‌هاست تا آن را به نوعی سامانه پدافندی بومی برای خود تبدیل کرده و از نظامیان آمریکایی مستقر در مناطق دیگر جهان حفاظت کند.

به نوشته روزنامه « جروزالم پست » سامانه‌های پدافندی کوتاه‌برد گنبد آهنین، برای نظامیان آمریکایی چتر حفاظتی در برابر حملات پهپادی، خمپاره‌ای، راکتی و موشک‌های کروز ارائه می‌کند.

البته ارتش آمریکا پیش از این سامانه‌های اسرائیلی، سامانه پدافندی دیگر تولید مشترک شرکت‌های بوئینگ و جنرال داینامیکس با نام «استرایکر» که قابلیت نصب روی خودروهای زرهی را نیز دارد، تست کرده است.

دستگاه نظامی ایالات متحده از کنگره این کشور درخواست کرده تا سال 2024 بودجه‌ای به مبلغ 1.6 میلیارد دلار جهت ادغام کامل سامانه‌های گنبد آهنین در سیستم‌های پدافندی خود، ارائه کند.

واشنگتن در حالی به دنبال آزمایش و احتمالا به کار گرفتن سامانه‌های گنبد آهنین است، که به اذعان کارشناسان نظامی و تحلیلگران صهیونیست، این سامانه‌ها طی سالیان گذشته توفیق چندانی در متوقف کردن موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده از سوی مقاومت – چه در لبنان و چه در غزه – طی نبردهای سال 2006 با حزب‌الله، 2008، 2012 و 2014 با حماس نداشته است.