۰ نفر

درخواست فوری چین از آمریکا

۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 329944
درخواست فوری چین از آمریکا

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد، پکن و واشنگتن باید هر چه سریعتر به توافقی در خصوص مسائل تجاری دست یابند تا برای شهروندان هر دو کشور و همچنین کل جهان آسایش و رفاه را فراهم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان مصاحبه‌ای با روزنامه خلق که به چهلمین سالروز تاسیس روابط دیپلماتیک آمریکا – چین اختصاص داشت، گفت: هر دو طرف باید هر چه سریعتر به یک سازش و توافق دست یابند تا اخبار خوبی را برای مردم این دو کشور و کل جهان رقم زنند.

این دیپلمات ارشد چین به پیشرفت چشمگیر در رایزنی‌های تجاری دوجانبه اشاره کرده و گفت: هر دو طرف به دنبال توسعه همکاری‌های دو جانبه هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی تاکید کرد: پکن نمی‌تواند قضاوت‌های تعصب‌آمیز، تبعیضی و ناقص را تحمل کند تا آینده روابطش با واشنگتن را مشخص سازد.

وزیر امور خارجه چین گفت: برخی نمایندگان دولت آمریکا نسبت به اینکه چین قصد دارد به یک کشور جاه طلب و غاصب تبدیل و جایگزین آمریکا شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

وانگ یی ضمن رد این ادعاها گفت: چین به دنبال راهی صلح آمیز برای توسعه روابط دوجانبه‌اش با دیگر کشورها بر مبنای استراتژی همکاری برد – برد است.