۰ نفر

شرایط دریافت تابعیت آمریکا چیست؟

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 328933
شرایط دریافت تابعیت آمریکا چیست؟

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: مسیر رسیدن به شهروندی آمریکا برای نیروی کار ماهر خارجی هموارتر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: دارندگان ویزای "اچ –وان بی" می توانند مطمئن باشند که با تغییراتی که ایجاد خواهد شد، شرایط ماندنشان در آمریکا هموارتر و قطعی‌تر خواهد شد و این تغییرات شامل مسیر منتهی به کسب شهروندی آمریکا نیز می‌شود. می‌خواهیم مطمئن شویم تا افراد مستعد و توانا قادر به کسب فرصت های شغلی در آمریکا باشند. 

ویزای اچ- وان بی به کارفرمایان آمریکایی اجازه می دهد تا اتباع خارجی دارای تحصیلات عالی و سوابق کاری مربوط را در زمینه‌های تخصصی نظیر آی تی، امور مالی، حسابداری، معماری، مهندسی و پزشکی استخدام کنند. به گفته فایننشیال اکسپرس، شرکت‌های آمازون، مایکروسافت، اینتل و گوگل بیشترین شمار کارکنان خارجی دارای این نوع ویزا را دارا هستند. 

هر ساله اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا برای ۸۵ هزار نفر ویزای اچ- وان بی صادر می کند که از این تعداد، ۶۵ هزار نفر دارای مدرک لیسانس و ۲۰ هزار نفر دارای فوق لیسانس و یا مدارک بالاتر هستند.  

پیشتر دولت دونالد ترامپ با شعار "کالای آمریکایی بخر و کارگر آمریکایی استخدام کن" شرایط سختی را برای اتباع خارجی متقاضی ویزای کاری آمریکا رقم زده بود، اما این اقدام با انتقادات گسترده‌ای از طرف شرکت‌ها و برخی سیاستمداران آمریکایی مواجه شد چرا که به عقیده آن‌ها این اقدام، بازار کار آمریکا را با کمبود نیروی کار ماهر روبرو کرده بود.