۰ نفر

کاهش ناگهانی جمعیت چین در اواسط قرن

۲۰ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۲۶
کد خبر: 328300

کاهش ناگهانی جمعیت چین در اواسط قرن

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که کشور چین در آینده با کاهش ناگهانی جمعیت روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که کشور چین هنوز هم به عنوان کشوری  با بیشترین جمعیت در جهان شناخته می‌شود، اما محققان پیش‌بینی می‌کنند که این جمعیت در حال کاهش غیرقابل توقف است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این کاهش جمعیت، منجر به بروز مشکلات بسیاری خواهد شد؛ نیروی کار کمتر شده، جامعه رو به پیری خواهد رفت و تبعات زیادی برای جامعه و جهان خواهد داشت.

محققان اظهار کردند: بعد از سه سال از پایان قانون تک‌فرزندی، رشد جمعیت چین منفی شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2029 به یک میلیارد و 44 میلیون نفر برسد.

اطلاعات بانک جهانی در سال 2017 اعلام کرد که جمعیت چین در حال حاضر، یک میلیارد و 386 میلیون نفر است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که به دلیل کاهش جمعیت، در اقتصاد چین، مشکلات بسیاری اتفاق خواهد افتاد و این کشور باید سیاست‌های آماده‌سازی خود را برای مقابله با چالش‌های پیش رو آغاز کند.

انتظار می‌رود جمعیت این کشور در اواسط قرن در حدود 200 میلیون نفر کاهش یابد.

در سال 2017، میزان باروری در این کشور 1.6 کودک برای هر خانواده بود که پایین‌تر از میزان 2.1 برای حفظ جمیعت پایدار است.

سازمان ملل متحد، اعلام کرد با توجه به کاهش چشمگیر جمعیت در کشورهای پرجمعیت جهان، انتظار می‌رود که جمعیت جهانی همچنان با سرعت کم افزایش یابد.

محققان عنوان کردند: در حال حاضر هند دومین کشور پرجمعیت جهان است و انتظار می‌رود که تا سال 2024 از چین پیشی گرفته و به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان شناخته شود.