۰ نفر

ایران و روسیه اوضاع در خاورمیانه را بررسی کردند

۲۰ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 328297
ایران و روسیه اوضاع در خاورمیانه را بررسی کردند

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی در چارچوب برنامه سفر خود به روسیه، با نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و آخرین تحولات در خاورمیانه از جمله در سوریه، یمن و لیبی را بررسی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حسین جابری انصاری عصر امروز پنجشنبه با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه با میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار کرد و در جریان تبادل نظر توام با اعتماد دو طرف، اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 
دو طرف همچنین در خصوص اوضاع در سودان، لیبی و سرزمین های اشغالی مذاکره کردند.
دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی که از روز گذشته برای دیدار کاری در مسکو بسر می برد، ظهر پنجشنبه در ساختمان ضیافت های وزارت خارجه روسیه با سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه و آلکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
جابری انصاری در آن دیدار بر ضرورت حفظ و تکمیل همکاری های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در کنار همکاری های نزدیک تهران و مسکو تاکید کرد.
وی در تشریح سفر خود به مسکو گفت: تحولات سوریه و یمن و مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی را در این گفت و گوها با هم در میان می گذاریم؛ اگر چه امروز دیداری دو جانبه است اما جزئی از تحرکات ما در چارچوب مذاکرات آستانه با ترکیه دیگر شریک تهران و مسکو به حساب می آید. 
سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در دیدار ظهر امروز با جابری انصاری خاطرنشان کرد: از اینکه یکبار دیگر جلسه ای در خصوص رایزنی های منظم تهران و مسکو برگزار می کنیم، خرسندیم چرا که این جلسات اهمیت فراوانی دارد و ما در آن در خصوص مسایل مورد علاقه دو طرف به تبادل نظر می پردازیم.