۰ نفر

مکزیک با آمریکا درباره دیوار مرزی گفت‌وگو نمی‌کند

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۵
کد خبر: 328039
مکزیک با آمریکا درباره دیوار مرزی گفت‌وگو نمی‌کند

رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده که بابت ساخت دیوار مرزی ،با «دونالد ترامپ» ملاقات نخواهد کرد و این مسئله مرتبط با امور داخلی آمریکاست.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس جمهور مکزیک بعد از ظهر چهارشنبه گفت که درباره ساخت دیوار مرزی بین دو کشور آمریکا و مکزیک، با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هیچ گفت‌وگویی  نخواهد کرد.

 به نوشته خبرگزاری  «اسپوتنیک»  «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده که موضوع دیوار مرزی، بحثی سیاسی داخل آمریکاست و به همین دلیل با ترامپ در این زمینه گفت ‌وگو نخواهد کرد.

 این در حالی است که مقام‌های آمریکا برای ساخت این دیوار در مرزهای جنوبی ۵.۷ میلیارد دلار تقاضا کرده‌اند. 

  «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا  روز گذشته به شبکه خبری «سی. بی. اس نیوز » گفت که ترامپ در پی گزینه‌ای اعلام وضعیت اضطراری در کشور برای سرمایه گذاری جهت ساخت دیوار مرزی با مکزیک است.

 دونالد ترامپ بامداد چهارشنبه در نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور به صحبت درباره «بحران امنیتی و انسانی رو به گسترش» و هزینه‌های انسانی و مالی ناشی از افزایش مهاجرت غیرقانونی به آمریکا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نطق به تشریح و تکرار مواضع دولت خود درباره لزوم مقابله با مهاجرت غیرقانونی، قاچاقچیان مواد مخدر و انسان و ایجاد دیوار و حصار مرزی در مرز مکزیک پرداخت.

ترامپ گفت: «در صورت عدم ساخت دیوار مرزی تعداد آمریکایی‌هایی که امسال به خاطر مواد مخدر کشته خواهند شد از تعداد کشته‌شده‌های کل جنگ ویتنام بیشتر خواهد شد. هر هفته، ۳۰۰ نفر از شهروندان ما فقط به خاطر هروئین کشته می‌شوند و ۹۰ درصد از این مواد مخدر از طریق مرز جنوبی (مرز مکزیک) وارد کشور می‌شود.»

به نوشته اسپوتنیک، دموکرات‌های آمریکا بر این باورند که هزینه بیش از ۵ میلیارد دلار برای ساخت این دیوار، هدر دادن پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی خواهد بود. 

این در حالی است که دولت مکزیک بارها اعلام کرده  برای ساخت این دیوار هزینه‌ای نخواهد کرد.  ساخت دیوار مرزی برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به آمریکا از مرزهای جنوبی در نظر گرفته شده  و از جمله شعارهای انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود.