۰ نفر

رایزنی ترامپ و ماکرون درباره طرح‌ خروج آمریکا از سوریه

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۵
کد خبر: 327574
رایزنی ترامپ و ماکرون درباره طرح‌ خروج آمریکا از سوریه

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری فرانسه دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی درباره طرح‌های خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بحث و رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رهبران آمریکا و فرانسه درباره تحولات سوریه شامل تعهد ایالات متحده و فرانسه به نابودی داعش و همچنین طرح‌هایی برای خروج قدرتمند، قاطع و هماهنگ نیروهای آمریکایی از سوریه تبادل نظر کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کردند هرگونه استفاده دیگر از تسلیحات شیمیایی در سوریه نباید تحمل شود.

براساس بیانیه کاخ سفید، موضع دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان کشورش از سوریه تغییری نکرده است. این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که مشاور امنیت ملی او شرایط خروجی که احتمالا چندین ماه زمان می‌برد، تشریح کرد. اطلاعیه ناگهانی ترامپ در ماه گذشته برای بازگرداندن حدود ۲۰۰۰ نیرو از سوریه و بیان اینکه عملیات آنها برای شکست داعش موفقیت‌آمیز بوده است، موجب شد تا نگرانی‌هایی در میان مقام‌های واشنگتن و متحدان خارجی آن ایجاد شود و منجر به استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا شد.

در همین حال مرسدس شلپ، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه به فاکس نیوز گفت: موضع رئیس‌جمهوری آمریکا تغییری نکرده است؛ همانطور که او هدف اولیه را تضمین امنیت نیروهایمان و امنیت متحدانمان عنوان کرده است. طبق آن، وزارت دفاع یک طرح عملیاتی برای خروج امن نیروهایمان تدوین می‌کند. بیرون کشیدن نیروها زمان‌بر خواهد بود زیرا می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که طی این روند امنیت نیروهایمان حفظ می‌شود.