۰ نفر

تحلیلگر انگلیسی- آمریکایی؛

حباب اتحادیه اروپا در2019 از درون می‌ترکد

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 327444
حباب اتحادیه اروپا در2019 از درون می‌ترکد

یک تحلیلگر انگلیسی- آمریکایی معتقد است ایتالیا در سال 2019 به یونان دوم برای اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

به گزارش راشاتودی ، میچ فیرشتین، سرمایه‌دار و تحلیلگر سرشناس اقتصادی معتقد است در سال 2019 اتحادیه اروپا از درون خواهد ترکید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی می‌گوید: امسال برای اتحادیه اروپا سال سختی خواهد بود و این فقط به خاطر خروج انگلیس از این اتحادیه نیست چرا که در کنار انگلیس ممکن است شاهد اقدام برخی دیگر کشورهای عضو آن برای خروج از این اتحادیه باشیم.

فیرشتین می‌گوید ناآرامی‌ها در فرانسه نشانه‌های نخست گسترش یافتن ناآرامی در سراسر اتحادیه اروپا است.

این تحلیلگر اقتصادی می افزاید: شما در سال 2019 شاهد ناآرامی در سراسر جهان خواهید بود و من فکر می کنم در آینده به دلیل زورگویی‌های اتحادیه اروپا، در ایتالیا نیز شاهد ناآرامی باشیم.

فیرشتین ادامه داد: دلیل ناآرامی‌ها نیز سیاست‌های ریاضتی بی رحمانه و سختگیرانه در ایتالیا خواهد بود.

این کارشناس آمریکایی-انگلیسی می‌گوید نه تنها ایتالیا بلکه فرانسه نیز پتانسیل دچار شدن به سرنوشتی مانند یونان برای اروپا را دارد و دلایل آن نیز اقبال بسیار عمومی کم امانوئل مکرون، رئیس جمهور کنونی فرانسه، نرخ بیکاری بالا، و نابرابری بسیار شدید در توزیع ثروت در این کشور است.

فیرشتین گفت ایتالیا 4 تریلیون یورو وام گرفته است و  قصد ندارد این وام را بازپرداخت کند. فرانسه هم شرایط مشابهی دارد اما در این کشور شاهد ناآرامی جدی هستیم و معترضان در حال نابود کرد پاریس هستند، من پیش بینی میکنم یکی از این دو کشور نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

 این کارشناس می گوید هر دوی این کشورها قوانین بودجه اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند. فرانسه تنها پس از یک سال رعایت این قوانین اعلام کرده است کسری بودجه سال 2019 آن معادل  3.2 درصد تولید ناخالص داخلی است که 0.2 درصد بیشتر از میزان تعیین شده از سوی اتحادیه اروپاست.

اتحادیه اروپا نیز توافق کرده است  تا از این تخلف فرانسه چشم پوشی کند چرا که حدود یک دهه پیش از روی کار آمدن مکرون نیز همین اتفاق می افتاد.

ایتالیا هم مدت‌هاست رودرروی اتحادیه اروپا ایستاده و حتی سال گذشته کمیسیون اروپایی می خواست ایتالیا را به دلیل نقض قوانین اقتصادی اتحادیه اروپا تحت اعمال یک برنامه نظام مند شدن اقتصادی قرار دهد.

این مسئله زمانی فروکش کرد که ایتالیا در اواسط ماه دسامبر با بروکسل توافق کرد تا علی رغم مخالفت‌های داخلی،‌ بودجه خود را به درخواست اروپا ببندد.

یکی از برزگترین چالش‌های پیش روی اروپا در سال جاری اما برگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

قرار است در ماه مارس سال 2019، انگلیس به طور کامل از اتحادیه اروپا جدا شود و ترزا می، نحست وزیر این کشور، نیز توانسته است برای این منظور یک توافق نه خیلی جامع با اروپایی‌ها شکل دهد و در حال حاضر این توافق باید از سوی پارلمان انگلیس مورد تأیید قرار گیرد.

در صورتی که این توافق توسط پارلمان انگلیس تأیید شود، خروج انگلیس نرم و تا حدودی نظام مند صورت خواهد گرفت و دو طرف برای ادامه همکاری در پسا خروج انگلیس آماده خواهند بود اما در صورتی که این روند به هر نحوی شکست بخورد، خروج سخت انگلیس می تواند هم برای اتحادیه و هم برای خود این کشور بسیار مسئله ساز شود.

«می» گفته است هیچ جایگزینی برای این توافق وجود ندارد.