۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

زیربنای هسته ای کره شمالی/ بدقولی کیم جونگ اون در مورد خلع سلاح هسته‌ای

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 327347
زیربنای هسته ای کره شمالی/ بدقولی کیم جونگ اون در مورد خلع سلاح هسته‌ای

به رغم توافق هایی که بین کیم جونگ اون(رئیس جمهور کره شمالی) و ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) صورت گرفته بود، اخیرا شاهد بدقولی رئیس‌جمهور کره در مورد خلع سلاح هسته ای هستیم.

به گزارش اقتصاد‌آنلاین، اخیرا رسانه های ملی در کره شمالی اعلام کردند که کیم جونگ اون و دولت او خلع سلاح هسته ای را انجام نخواهند داد تا زمانی که ایالت متحده همین کار را انجام ندهد. این مسئله روند صلح را به شدت تحت تاثیر رئیس‌جمهور آمریکا(ترامپ) قرار داد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس، نقل قول از بیانیه ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره منتشر شده است، گفت: ایالت متحده اکنون باید معنی دقیق انهدام هسته ای شبه جزیره کره را به رسمیت بشناسد و هم‌چنین موقعیت جغرافیایی را به طور خاص در نظر داشته باشد... زمانی که در مورد شبه جزیره کره صحبت می کنیم، شامل قلمرو جمهوری ما و هم‌چنین کل منطقه کره جنوبی است که ایالت متحده جبر خود را در مورد خلع سلاح هسته ای تحمیل کرده است. هم‌چنین وقتی که در مورد خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره صحبت می‌کنیم به معنی پاکسازی کامل منابع هسته ای تهدیدکننده، نه تنها از جنوب و شمال بلکه از تمام مناطق همسایه شبه جزیره کره است.

در حالی که اکثر کارشناسان درمورد تمایل واقعی کیم جونگ نسبت به انهدام هسته ای شکایت دارند، هنوز به کوتاه آمدن او از این تصمیم امیدوار هستند.

اینفوگرافی زیر نشان می‌دهد زیربناهای هسته ای کیم جونگ در چه مکان هایی واقع است.

زیربنای هسته ای کره شمالی