۰ نفر

مقام ارشد آمریکایی خبر داد

احتمال باقی ماندن بخشی از نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه

۱۵ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۳۲
کد خبر: 327000
احتمال باقی ماندن بخشی از نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه

در حالی که کاخ سفید از خروج کامل نظامیان خود از سوریه خبر داده، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته که ممکن است برخی نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه باقی بمانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی  از احتمال باقی ماندن بخشی از نظامیان این کشور در جنوب سوریه خبر داد.

 به نوشته وبگاه روزنامه «هاآرتص» در حالی که دولت آمریکا قصد دارد نظامیان خود را از سوریه به تدریج و در برنامه زمان بندی شده خارج سازد، یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  روز جمعه به شبکه خبری «ان.بی.سی.نیوز» گفته که این احتمال وجود دارد برخی نیروهای آمریکا در جنوب سوریه باقی بمانند.

آمریکا در پایگاهی در محل تلاقی مرزهای اردن، سوریه و عراق و در پایگاهی به‌نام «التنف» حضور نظامی دارد. تعداد نیروهای آمریکایی در این پایگاه حدود 200 نفر برآورد می‌شود. گزارش هاآرتص روشن نمی‌کند که بقای احتمالی نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه در التنف خواهد بود یا نقطه‌ای دیگر؟

 دونالد ترامپ  در همین راستا «جان بولتون» مشاور امنیتی کاخ سفید را عازم منطقه کرده تا در زمینه طرح خروج از سوریه و دیگر تحولات مرتبط با آن، با متحدان این کشور از جمله سران رژیم صهیونیستی به رایزنی بپردازد.

 یک مقام مرتبط در این زمینه بدون افشای هویت خود گفت که بولتون در سفر به سرزمین‌های اشغالی حامل پیام «بسیار حمایت‌آمیز» ترامپ از تل‌آیو برای هدف گرفتن مواضع منتسب به ایران در سوریه است.

 بولتون قرار است در سفر به ترکیه نیز با «رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور این کشور و دیگر مقام‌های بلند مرتبه ترکیه‌ای ملاقات کند. ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش  و «جیمز جفری» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در این سفر بولتون را همراهی خواهند کرد.