۰ نفر

فرانس۲۴:

ترامپ می‌تواند دولت را بیش از یک سال تعطیل نگه دارد

۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 326926
ترامپ می‌تواند دولت را بیش از یک سال تعطیل نگه دارد

ترامپ در ادامه تقابل با کنگره اعلام کرد که آماده است تا دولت فدرال را یک سال و یا حتی بیشتر تعطیل نگه دارد.

به گزارش فرانس۲۴ ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آمادگی خود برای تعطیل نگه داشتن دولت فدرال برای یک سال و یا حتی بیشتر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی در ادامه تقابل با کنگره این کشور بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار حائل مرزی با مکزیک گفت: که ممکن است از موضوع صدور حالت فوق‌العاده و اضطراری ملی برای ساخت این دیوار استفاده کند.

ترامپ در دیدار با نمایندگان حزب دموکرات نیز بر این گفته خود تأکید کرد و گفت: من قطعا این حرف را زده‌ام، البته فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد اما برای آن آماده هستم.

وی ادامه داد: امنیت بالای مرزها بسیار مهم است.

ترامپ تأکید کرد که کارمندان فدرالی که تحت تأثیر تعطیلی فدرال با مشکل مواجه شده‌اند نیز از وی حمایت می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از آنها طی دو هفته گذشته یا بدون حقوق کار کرده‌اند و یا مجبور شده‌اند به مرخصی بدون حقوق بروند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: بسیاری از این مردم‌‌‌ که در این چند روز پول نگرفته‌اند و در چند روز آینده نیز حقوق خود را دریافت نخواهند کرد، این افراد در بسیاری از موارد به شدت طرفدار کاری هستند که ما در حال انجام آن هستیم. به نظر نمی‌رسد با توجه به اینکه هم اکنون مجلس نمایندگان تحت تسلط دموکرات‌هاست، به این زودی‌ها شاهد توافق بر سر بودجه و باز شدن دولت باشیم؛ چراکه دموکرات‌ها نیز علاقه‌ای به تفاهم با ترامپ ندارند.

دموکرات‌ها معتقدند که ساخت دیوار پرهزینه، کم‌اثر و غیراخلاقی است.