۰ نفر

دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را به جریان می‌اندازند

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 326597
 دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را به جریان می‌اندازند

در حالی که «نانسی پلوسی» رئیس آتی مجلس نمایندگان آمریکا احتمال استیضاح دونالد ترامپ را رد نکرد، یک نماینده دموکرات اعلام کرد که طرح استیضاح رئیس جمهوری را به کنگره جدید می برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پلوسی به شبکه «ان.بی.سی نیوز» گفت: دموکرات ها پیش از آنکه در مورد استیضاح ترامپ تصمیم گیری کنند، منتظر نتایج تحقیقات «رابرت مولر» خواهند ماند. مولر بازپرس ویژه تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا است.

پلوسی نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا که قرار است ریاست مجلس جدید نمایندگان را برعهده بگیرد، اظهار داشت: ما نباید بنا به دلایل سیاسی اقدام به استیضاح کنیم. همچنین نباید به دلایل سیاسی از استیضاح اجتناب کنیم.

دموکرات ها در انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست جمهوریخواهان خارج کردند. امروز به وقت محلی قرار است نخستین جلسه این مجلس برگزار شود.

به نوشته تارنمای ان.بی.سی نیوز، دموکرات های مجلس نمایندگان این امکان را خواهند داشت که قوانین مربوط به استیضاح رئیس جمهوری را عملیاتی کنند. اما مجلس سنا همچنان تحت کنترل جمهوریخواهان است و غیرمحتمل است که ترامپ در نهایت محکوم شده و برکنار شود.

این در حالی است که «برد شرمن» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا مصمم است نخستین گام را برای استیضاح ترامپ بردارد. روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داد که شرمن طرح استیضاح رئیس جمهوری را روز پنجشنبه به مجلس نمایندگان می برد.

شرمن در طرح خود ترامپ را به کارشکنی در اجرای عدالت در جریان برکناری «جیمز کومی» رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) متهم می کند. ترامپ، کومی را در ماه می 2017 برکنار کرد.

شرمن در گفت وگو با لس آنجلس تایمز درباره طرح استیضاح ترامپ اظهار داشت: دلیلی ندارد که این طرح در کنگره مطرح نشود. هر روزی که سپری می شود دونالد ترامپ نشان می دهد که رفتن وی از کاخ سفید به نفع کشور خواهد بود.

شرمن در ژوئیه سال 2017 نیز طرح استیضاح را مطرح کرده بود. او در دسامبر 2017 به همراه حدود 60 نماینده دموکرات دیگر به این طرح رای مثبت داد اما اقدام آنها ناکام ماند.