۰ نفر

روسیه با ۷۵تریلیون دلار منابع طبیعی را نمی‌شود تحریم کرد

۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 326100
روسیه با ۷۵تریلیون دلار منابع طبیعی را نمی‌شود تحریم کرد

روسیه کشوری با بزرگترین منابع معدنی در دنیا و دومین صادرکننده بزرگ مواد معدنی نادر است. ارزش منابع طبیعی این کشور را دهها تریلیون دلار تخمین می زنند .

به گزارش راشاتودی، روسیه کشوری با بزرگترین منابع معدنی در دنیا و دومین صادرکننده بزرگ مواد معدنی نادر است. ارزش منابع طبیعی این کشور را دهها تریلیون دلار تخمین می زنند .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روسیه ذخایر فراوانی از نفت، گاز طبیعی، چوب و مواد معدنی با ارزش مانند مس، الماس، سرب، روی، بوکسیت، نیکل، قلع، جیوه، طلا و نقره دارد. اکثر این منابع در سیبری و شرق دور قرار دارند .
صنعت معدن روسیه دومین صنعت بزرگ این کشور بعد از نفت و گاز است و سهم زیادی در تولید ناخالص ملی و صادرات این کشور دارد. روسیه بین سه تولید کننده بزرگ کالا های معدنی مثل پلاتینیوم، طلا و آهن در دنیا قرار دارد . همچنین بزرگترین تولید کننده الماس و پالادیوم است کوه‌های اورال این کشور مقادیر عظیمی از مواد معدنی دارند ، ولی بیشتر زغال سنگ، نفت و چوب این کشور از سیبری برداشت می‌ شود .
روسیه با دارا بودن 175 میلیارد تن ذخایر زغال سنگ پنجمین تولیدکننده بزرگ زغال سنگ در دنیاست. اکثر این معادن در سیبری و اورال قرار دارند .
صنعت چوب روسیه با ارزش سالانه حدود 20 میلیارد دلار تا حد قابل توجهی به اقتصاد این کشور کمک می‌کند. صنعت ماهیگیری روسیه رتبه چهارم را در دنیا دارد .
ارزش منابع روسیه بسیار زیاد است و طبق آمار 75 تریلیون دلار تخمین زده می شود. در مقایسه ارزش منابع طبیعی آمریکا 45 تریلیون دلار است و چین منابعی با ارزش 23 تریلیون دلار دارد .
شرکت روسی نوریلسک نیکل یکی از تولید کنندگان اصلی فلزات نیکل و پلاتینیوم در جهان است و بیش از نیمی از عرضه پالادیوم و پلاتینیوم جهان را برعهده دارد. تولید پالادیوم  مثل فلز خواهرش پلاتینیوم بسیار متمرکز است. روسیه و آفریقای جنوبی با هم حدود سه‌چهارم مواد معدنی جهان را تولید میکنند که سهم روسیه در 2017 ، 81 تن بود .
نوریلسک نیکل معادن روسیه، بوتسوانا، استرالیا، آفریقای جنوبی و لهستان را مدیریت میکند. درآمد این  شرکت در سال گذشته تقریبا 10 میلیارد دلار بود .
آلروسای روسیه، رهبر جهانی معدن کاری الماس و مسئول یک سوم تولید الماس جهان است . تاسیسات اصلی تولید اکنون در یاکوتیای غربی و منطقه آرخانگلسک متمرکز شده‌اند. کلا آلروسا در حال توسعه حدود 30 معدن است . در نوامبر یک معدن الماس جدید در یاکوتیا باز کرد که توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه افتتاح شد .
پوتین در مراسم افتتاحیه این معدن گفت:« روسیه کشوری است با ثروت طبیعی عظیم است. الماس های یاکوتیا یک گنج ملی دیگر هستند که به آن افتخار می کنیم. آغاز به کار یک معدن جدید رهبری روسیه را بر بازار الماس جهان تقویت می‌کند» .