۰ نفر

خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از سوریه خواسته نتانیاهو است

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۵۵
کد خبر: 325929
خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از سوریه خواسته نتانیاهو است

یک مقام ارشد صهیونیست از گفت‌وگوهای پشت پرده تل آویو-واشنگتن در زمینه خروج نظامیان آمریکا از سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد سیاسی صهیونیست دوشنبه شب گفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی  از رئیس جمهور آمریکا خواسته نسبت به خروج تدریجی نیروهای آمریکا از سوریه اطمینان یابد.

 به نوشته روزنامه «هاآرتص» این منبع مطلع افزود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز نظر مثبتی به این درخواست داشته و قرار است گفت‌وگوهایی در این زمینه در روز سه شنبه بین او با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و یکشنبه آینده با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید صورت گیرد.

 به گفته این مقام ارشد صهیونیست، برنامه عقب‌نشینی نظامیان آمریکا از سوریه پیشتر به اطلاع نتانیاهو رسیده بود و بعد از رایزنی‌ رئیس ستاد مشترک و مشاور امنیتی اسرائیل با همتایان آمریکایی، او دو گفت‌‌وگوی جداگانه با ترامپ و دو گفت‌‌وگو نیز با ‌ترامپ برگزار کرد.

 این مقام مطلع بدون اشاره به چارچوب زمانی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، گفت که ترامپ در ماه آوریل (اردیبهشت) اعلام کرده بود که عقب نشینی از سوریه در چند ماه صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا هفته پیش در خبری غیر منتظره به خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره کرد.

دونالد ترامپ امروز نیز با گلایه از رسانه‌ها به دلیل انتقاد از تصمیمش برای خروج از سوریه گفت که نیروهای آمریکایی به آرامی در حال خروج از سوریه هستند و مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش همچنان ادامه دارد.