۰ نفر

کلاهبرداران 6میلیارد دلار به بانک‌های هند ضرر زدند

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 325812
کلاهبرداران 6میلیارد دلار به بانک‌های هند ضرر زدند

با توجه به داده های منتشر شده از سوی بانک مرکزی هند (RBI) در سال 2017-18، با وجود نظارت شدید و تمهیدات امنیتی سخت، کلاهبرداران بیش از 411 میلیارد روپیه ( حدود 6 میلیارد دلار) از بانک های این کشور سرقت کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به نقل از نشریه 'ایندین اکسپرس'، این آمار نشان دهنده افزایش 72 درصدی کلاهبرداری بانکی در هند در مقایسه با سال گذشته است. در سال گذشته بانک های هند به دلیل کلاهبرداری متحمل 240 میلیارد روپیه ضرر شده بودند.

بانک مرکزی هند افزود:در سال 2017-18 حدود پنج هزار و 917 کلاهبرداری از بانک ها اتفاق افتاد که این مقدار در سال گذشته پنج هزار و 76 مورد بوده است.

کلاهبرداری از بانک های هند در چهار سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است. در سال 2017-18، کلاهبرداری مربوط به معاملات ارز خارجی، حساب های سپرده و فعالیت های اینترنتی افزایش یافت. بانک های هند در سالجاری، کلاهبرداری سایبری بیشتری را گزارش کردند. در سال جاری 2 هزار و 59 مورد سرقت سایبری از بانک های هندی اتفاق افتاده است که این اقدامات حدود 1.1 میلیارد روپیه یا 16 میلیون دلار به سیستم بانکی هند ضرر زده است.

بیش از 93 درصد از کلاهبرداری های بیش از 100 هزار روپیه (1500 دلار) در بانک های دولتی و 6 درصد از کلاه برداری ها در بانک های خصوصی هند اتفاق افتاده است.

یکی از بزرگترین کلاهبرداری بانکی در سال جاری در بانک ملی پنجاب اتفاق افتاد. 'نیراومودی' یک جواهر فروش میلیاردر هندی از سوی سازمان مالیات این کشور متهم به کلاهبرداری 140 میلیون روپیه از بانک ملی پنجاب شده است.

بانک مرکزی هند اعلام کرده است که کلاهبرداری به نگرانی جدی در مدیریت بحران در بانک ها تبدیل شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، کلاهبرداری های بزرگ شامل باز کردن حساب های جاری خارج از کنسرسیوم وامی بدون ارائه گواهینامه معتبر از سوی وام دهندگان، خدمات ضعیف و جعلی توسط شرکت های شخص ثالث، انحراف بودجه توسط وام گیرندگان از طریق مختلف از جمله از طریق شرکت های غیر حقیقی، استانداردهای ضعیف صدور اعتبار و عدم توجه به علائم هشدار سریع می شود.