۰ نفر

کاخ سفید: شغل رییس فدرال‌رزرو در خطر نیست

۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 324921
کاخ سفید: شغل رییس فدرال‌رزرو در خطر نیست

رییس انجمن مشاوران اقتصادی کاخ سفید گفت که رییس فدرال‌رزرو با ریسک اخراج مواجه نیست و ترامپ هم از وزیر خزانه‌داری خود بسیار خرسند است.

 به گزارش رویترز، رییس انجمن مشاوران اقتصادی کاخ سفید گفت که رییس فدرال‌رزرو با ریسک از دست دادن شغل خود مواجه نیست و رییس‌جمهور ترامپ هم از وزیر خزانه‌داری خود بسیار خرسند است. به نظر می‌رسد این اظهارات برای آرام کردن سرمایه‌گذارانی صورت گرفته است که از انتقادات شدید ترامپ بر ضد فدرال‌رزرو نگران بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، کوین هاست، چهارشنبه شب در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا شغل رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، امنیت شغلی دارد؟ گفت: بله، البته، صد درصد.

 این درحالی است که ترامپ دوشنبه شب دوبار از فدرال‌رزرو انتقاد کرد و آن را تنها مشکل اقتصاد آمریکا دانست. سرمایه‌گذاران هم به دقت گزارشاتی که حاکی بود ترامپ در حال مذاکره در مورد احتمال اخراج رییس فدرال‌رزرو می‌باشد، را دنبال می‌کردند.

 متخصصان قانون می‌گوید مشخص نیست که ترامپ بتواند واقعا جرومی پاول را برکنار کند.

 هاست همچنین گفت که ترامپ از عملکرد وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، بسیار راضی است.

 هاست به شبکه خبری فاکس بیزنس، گفت: من کاملا اطمینان دارم که رییس‌جمهور از منوچین خیلی خرسند است.

 استیون منوچین اخیرا با هدف آرام کردن بازارهای مالی، با سران بانک‌های بزرگ آمریکا مذاکره کرده است و کارگروهی را برای مقابله با سقوط بازارهای جهانی به راه انداخته است.