۰ نفر

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با ظریف دیدار کرد

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 324506
رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با ظریف دیدار کرد

«اوکتای اسداف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان عصر امروز (سه‌شنبه) با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «اوکتای اسداف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند مناسبات دوجانبه و به ویژه همکاری‌های پارلمانی دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

اسداف بعدازظهر امروز نیز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار مشترکات بسیار زیاد تمدنی، فرهنگی، دینی، زبانی و قومی بین دو کشور را سرمایه بی نظیری برای توسعه و گسترش روابط خواند که می‌تواند به سود منطقه و توسعه آن باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است، افزود: ظرفیت‌های فراونی برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور وجود دارد که تسریع در فعال سازی  آن می‌تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش و برخی اقدامات کشورهای مخالف روابط دوستانه دو کشور برای ضربه زدن به مناسبات مستحکم تهران و باکو تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به صورت جمعی و با اتخاذ رویکردهای مشترک و مذاکره و تعامل نزدیک قابل تأمین است.

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به دعوت علی لاریجانی و در رأس یک هیأت پارلمانی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و صبح امروز نیز با لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی قرار است در جریان این سفر دو روزه‌اش به شهر ارومیه نیز برود.