۰ نفر

وزیر امور خارجه روسیه ؛

طرح آمریکا برای استفاده ابزاری از روسیه محکوم به شکست است

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 324133
طرح آمریکا برای استفاده ابزاری از روسیه محکوم به شکست است

وزیر امور خارجه روسیه گفته است، طرح آمریکا برای استفاده از روسیه به عنون ابزاری برای تأمین منافعش محکوم به شکست است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، طرح آمریکا برای استفاده از روسیه به عنون ابزاری برای تأمین منافعش محکوم به شکست است.

وی در ادامه گفت که روابط میان مسکو و و اشنگتن به دلیل رفتارهای غیردوستانه آمریکا، مفید و سازنده نیست.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه تصریح کرد: «حل مسئله حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه چندان آسان نیست».

وزیر امور خارجه روسیه که در آستانه ورود به سال جدید میلادی با خبرگزاری «اسپوتنیک» مصاحبه کرده، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سردتر شدن روابط میان واشنگتن و مسکو گفت: «ما به این واقعیت عادت کرده‌ایم که عواملی مرتبط با سیاست داخلی آمریکا بر روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن اثر گذاشته و مشکلاتی را در روند برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه ایجاد کرده است».

وی در ادامه گفت: «میزان اثرگذاری این عوامل نیز اصلا مشخص نیست. حتی ممکن است هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020 نزدیک می‌شویم، تلاش‌ها برای بازی با کارت روسیه توسط سیاستمداران آمریکایی بیشتر و مستمرتر شود. ما امیدواریم که این مسئله بیش از پیش بنیان روابط دوجانبه ما را سست‌تر نکند، روابطی که در حال حاضر نیز بهترین شرایط خود را تجربه نمی‌کنند».

همکاری‌ها میان روسیه و آمریکا به دلیل اقدامات خصمانه واشنگتن متوقف شده است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «ما مستمرا از توسعه گفت‌وگوهای عادی و قابل پیش‌بینی با آمریکا مبتنی بر درک متقابل و احترام به منافع دو طرف، حمایت می‌کنیم، اما تا کنون حرکت در این مسیر به دلیل اقدامات خصمانه واشنگتن و تلاش‌ها برای اعمال فشار بر ما با کمک ابزارهای اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... میسر نبوده است».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، در نتیجه همکاری در حوزه‌های مهم روی دستورکارهای بین‌المللی و دوجانبه از جمله همکاری‌ها در حوزه حفظ ثبات و امنیت در جهان، متوقف شده است.

لاوروف در ادامه تصریح کرد: «مشکلات اصلی در روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن به این دلیل پابرجاست که آمریکا هرگز آنها را جدی نگرفته است. روسیه برای ساختار سیاسی آمریکا یک ابزار است تا به منافع خود برسد».