۰ نفر

تضعیف جایگاه انگلیس در بین اقتصادهای بزرگ جهان

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸
کد خبر: 323910
تضعیف جایگاه انگلیس در بین اقتصادهای بزرگ جهان

موسسه "پی‌ دبلیو سی" اعلام کرد در صورت تداوم شرایط کنونی، انگلیس جای خود را در بین اقتصادهای بزرگ جهان به هند و فرانسه واگذار خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، این موسسه اعلام کرده است در سال ۲۰۱۹ و به دلیل تبعات ناشی از بریگزیت، انگلیس از جایگاه پنجم به رده هفتم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهانی تنزل خواهد کرد و هند و فرانسه جای این کشور را خواهند گرفت. این موسسه نرخ رشد اقتصادی انگلیس، فرانسه و هند را برای سال آینده به ترتیب معادل ۱.۶ درصد، ۱.۷ درصد و ۷.۶ درصد پیش بینی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هند در حال حاضر سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی را دربین اقتصادهای بزرگ جهان دارد و انتظار می‌رود روند رو به رشد این کشور در دهه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. در گزارش این موسسه آمده است تقویت ارزش یورو در برابر پوند انگلیس به فرانسه کمک خواهد کرد وضعیت اقتصادی بهتری از انگلیس داشته باشد.

بانک "گلد من ساکس" نیز در گزارش خود از چشم انداز اقتصادی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹، نرخ رشد انگلیس و فرانسه را به ترتیب معادل ۱.۵ درصد و ۱.۷ درصد برآورد کرده است. نرخ رشد اقتصاد آلمان- بزرگ ترین اقتصاد اروپا و منطقه یورو ۱.۹ درصد و سوئیس ۱.۳ درصد در سال آینده تخمین زده شده است.

این بانک آمریکایی با اشاره به کند تر شدن رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در مقایسه با سال گذشته افزوده است پیش بینی خود از متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از ۱.۸ درصد به ۱.۶ درصد کاهش داده است. به گفته بانک گلدمن ساکس علی‌رغم ان که مخارج مصرف کننده در انگلیس بیش از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا افزایش یافته است، تبعات سنگین بریگزیت باعث شده است اقتصاد انگلیس تحت تاثیر قرار گیرد و تضعیف پوند نیز به افزایش نرخ تورم در این کشور دامن زده است.