۰ نفر

بدهی عمومی فرانسه برابر با 100درصد تولید ناخالص داخلی

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 323486
بدهی عمومی فرانسه برابر با 100درصد تولید ناخالص داخلی

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (اینسه) روز جمعه اعلام کرد بدهی عمومی این کشور در سه ماهه سوم سال کنونی میلادی به روند افزایشی خود ادامه داد و به سطح نمادین صد در صد تولید ناخالص داخلی نزدیک شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد بدهی عمومی فرانسه در تاریخ 30 سپتامبر به رقم دو هزار و 322 میلیارد و 300 میلیون یورو یعنی معادل 99/3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید. این رقم در مقایسه با سه ماهه قبلی (پایان ماه ژوئن) 25 میلیارد دلار (سه دهم درصد) افزایش را نشان می دهد.

اعتراضات در فرانسه باعث کاهش قابل توجه شاخص کلی فضای کسب و کار در این کشور شده است

ارقامی که موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (اینسه) روز جمعه منتشر کرد، نشان می دهد شاخص فضای کسب و کار در این کشور در ماه کنونی میلادی به پایین ترین سطح از دسامبر 2016 رسیده است.
در بحبوحه اعتراضات به نظام سرمایه داری در فرانسه، این کاهش به خصوص در بخش خرده فروشی مشهود است که شاخص آن با هفت واحد کاهش به 100 رسیده که پایین ترین سطح از فوریه 2015 محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، شاخص کلی فضای کسب و کار که از طریق پاسخ های رؤسای شرکت ها در چارچوب این تحقیق ماهانه محاسبه می شود، رقم 102 ثبت شده است که در مقایسه با ماه نوامبر سه واحد کاهش را نشان می دهد.
در این سطح که پایین ترین سطح از دسامبر 2016 محسوب می شود، این شاخص کاهش قابل توجهی را نسبت به اوج آن در پایان سال گذشته میلادی نشان می دهد. با این حال، این رقم همچنان بالاتر از میانگین بلندمدت آن یعنی رقم 100 که از ژانویه 2016 بالاتر از این رقم است، حفظ شده است.
شاخص بخش صنعت کارخانه ای 104 ثبت شده است که در مقایسه با شاخص ثبت شده در ماه نوامبر یک واحد کاهش را نشان می دهد. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی به طور متوسط کاهش دو واحدی را برای این بخش انتظار داشتند.
شاخص بخش خدمات و شاخص ساخت و ساز نیز به ترتیب در سطح 104 و سطح 109 ثابت مانده است. 
شاخص چرخش کل اقتصاد در این دوره زمانی فضای مطلوبی را نشان می دهد.
درخصوص شاخص فضای اشتغال، با یک واحد کاهش رقم 104 ثبت شده است که پایین ترین سطح از مارس 2017 محسوب می شود. با این حال، این رقم همچنان بالاتر از میانگین بلندمدت آن قرار دارد.