۰ نفر

تقاضای پناهندگی اتباع گرجستان از اروپا امسال دو برابر شد

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۱
کد خبر: 323398
تقاضای پناهندگی اتباع گرجستان از اروپا امسال دو برابر شد

درخواست های شهروندان گرجستانی برای کسب پناهندگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا امسال در مقایسه با یک سال پیش دو برابر افزایش یافته است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نیمه اول سال 2018 میلادی، 9 هزار و 680 تن از شهروندان گرجستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کردند .

این گزارش افزود: در نیمه اول سال گذشته میلادی چهار هزار و 770 شهروند گرجستانی از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده بودند.

بنا به گزارش کمیسیون اروپا، بخش اعظم شهروندان گرجستان یعنی 2 هزار و 905 نفر از فرانسه درخواست پناهندگی کرده اند .

همچنین 2 هزار 700 نفر از آلمان ، 595 نفر از یونان ، 530 نفر از ایتالیا و 405 نفر هم از اسپانیا تقاضای پناهندگی کرده اند .

کمیسیون اروپا در رابطه با افزایش موارد تقاضای پناهندگی از گرجستان ابراز نگرانی کرده است .

ماموکا باختادزه نخست وزیر گرجستان دیروز ( پنجشنبه ) ، فقر و بیکاری همراه با نقض تمامیت ارضی گرجستا را از مشکلات عمده این کشور عنوان کرد.

شهروندان گرجستان از سال 2017 میلادی می توانند بدون گرفتن ویزا به 26کشور عضو اتحادیه اروپا ( بدون اجازه کار ) سفر کنند.

– وزیر کشور آلمان، درباره سوء استفاده شهروندان گرچستان از رژیم لغو روادید کشورشان با کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد .

کشورهای عضو اتحادیه اروپا بویژه آلمان ، بارها در مورد سوء استفاده اتباع گرجستان از مقررات لغو روادید با اتحادیه اروپا هشدار داده و اعلام کرده اند که رژیم بودن ویزا برای گرجستان ،می تواند با خطر ابطال مواجه شود .

آلمان در سال جاری صدها تن از شهروندان گرجستانی بخاطر درخواست پناهندگی و نقض مقررات بدون ویزا اخراج کرده است.