۰ نفر

هواپیمای رییس جمهور کره جنوبی وارد لیست سیاه ترامپ شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 321961
هواپیمای رییس جمهور کره جنوبی وارد لیست سیاه ترامپ شد

دولت آمریکا طی یک اقدام دیپلماتیک اما غیر متعارف، ورود هواپیمای رئیس جمهوری کره جنوبی را به دلیل سفر وی به کره شمالی، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، هواپیمای 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی به دلیل سفر وی به کره شمالی با وجود تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، توسط دولت آمریکا در لیست سیاه قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آ؛نلاین به نقل از ایرنا، لیست سیاه مذکور نتیجه دستور العملی اجرایی است که سال 2017 میلادی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی را گسترش داده است. تحت قانون این لیست هیچ کشتی یا هواپیمایی پس از سفر به کره شمالی، به مدت 180 روز حق ورود به ایالات متحده را ندارد. هر چند استثنا نیز وجود دارد.

در نتیجه این فهرست سیاه مربوط به تحریم کره شمالی، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که هواپیمای 'مون جائه' ماه سپتامبر ( مهر) برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در آرژانتین نیاز به مجوز برای سفر به آمریکا در طول این پرواز را نیز داشت. به گفته این مقام آمریکایی این هواپیما قصد توقف موقف برای سوخت گیری و ملاقات با سران کره ای آمریکایی در لس آنجلس آمریکا را داشت اما به دلیل این ممنوعیت، هواپیمای وی مجبور به تغییر مسیر و توقف در جمهوری چک شد.

اما یک مقام کره جنوبی این ادعا را که هواپیما به دلیل این ممنوعیت، در جمهوری چک فرود آمد را رد کرد و گفت: تغییر نقطه توقف از لس آنجلس به جمهوری چک هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد و قرار گرفتن هواپیمای یک رئیس جمهور در لیست سیاه کاملا بی معنی و نا متعارف است.