۰ نفر

سخنان ترزا‌می پس از کسب رأی اعتماد برای نخست وزیری

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۲:۰۷
کد خبر: 321556
سخنان ترزا‌می پس از کسب رأی اعتماد برای نخست وزیری

نخست‌وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه پس از کسب رأی اعتماد مجدد از سوی هم‌حزبی‌هایش، مأموریت دولت را به سرانجام رساندن خروج این کشور از اتحادیه اروپا و ایجاد اتحاد در داخل کشور معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «ترازا می» اظهاراتی که همراه بالکنت زبان و نشان از خستگی او بود، در مقابل دفتر نخست‌وزیری بیان کرد: امروز روز طولانی و پر چالشی بود و در نهایت خرسندم از اینکه همکارانم از رهبری من حمایت کردند. 
وی افزود: هرچند من از حمایت آن‌ها استقبال می‌کنم اما تعداد قابل‌توجهی از همکارانم علیه من رأی دادند و من به نگرانی‌های آن‌ها گوش دادم.
نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه بایستی اختلافات را کنار گذاشت از هم‌حزبی‌هایش خواست تا اینک روی خروج از اتحادیه اروپا و ایجاد اتحاد در داخل کشور متمرکز شوند. می همچنین از سایر نمایندگان احزاب سیاسی خواست تا در راستای منافع ملی، او را درروند خروج از اتحادیه اروپا یاری کنند.
او بابیان اینکه نگرانی نمایندگان درباره وضعیت ایرلند شمالی در دوره پسا برگزیت را شنیده است افزود: روز پنجشنبه که در نشست شورای اروپا شرکت خواهم کرد برای دریافت ضمانت‌های قانونی و سیاسی تلاش خواهم کرد تا نگرانی‌ها در این رابطه را برطرف کند.
نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس شامگاه چهارشنبه در جریان رأی‌گیری درون‌حزبی، با ادامه رهبری می بر این حزب و سکان‌داری وی بر دولت انگلیس موافقت کردند.
این رأی‌گیری پس‌ازآن آغاز شد که «گراهام بردلی» دبیر کمیته 1922 حزب محافظه‌کار صبح چهارشنبه اعلام کرد، 48 نامه درباره اعلام بی‌اعتمادی به صلاحیت رهبری می را دریافت کرده است.
در جریان رأی‌گیری چهارشنبه شب 200 نماینده در مقابل 117 نفر دیگر به رهبری می اعلام وفاداری کردند و به‌این‌ترتیب رهبری او بر اساس رویه سیاسی، یک سال دیگر تضمین شد.
نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه برای شرکت در نشست فوق‌العاده شورای اروپا درباره برگزیت راهی بروکسل شده و به تلاش‌های خود برای دریافت ضمانت‌هایی که بتواند موافقت نمایندگان سایر احزاب سیاسی را جلب کند، ادامه خواهد داد.
او دوشنبه گذشته از ترس شکست در پارلمان، رأی‌گیری درباره توافقنامه برگزیت را یک ماه به تعویق به انداخت. بر اساس برنامه اعلام‌شده این رأی‌گیری 21 ژانویه (یکم بهمن‌ماه) برگزار خواهد شد و چنانچه نمایندگان به آن رأی مخالف بدهند، شانس بالایی وجود دارد که انگلیس بدون دست‌یابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.