۰ نفر

بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های جهان

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 320818
بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های جهان

سخنان رئیس جمهور ایران در خصوص نتیجه تضعیف اقتصادی کشورش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اظهارات رئیس جمهور ایران در خصوص آوار تروریسم، پناهجو و مواد مخدر به سمت اروپا در صورت تضعیف اقتصاد ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه گفت: ما ۸۰۰ میلیون دلار در سال هزینه مبارزه با مواد می‌کنیم. تصور کنید چه فاجعه‌ای خواهد شد اگر در این روند خللی وارد شود. به تحریم کنندگان هشدار می‌دهیم که اگر توانایی‌ها ما در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در خاستگاه آن‌ها ضربه ببیند، نخواهید توانست از آوار مواد مخدر، بمب‌ها و تروریسم و مهاجرت به سلامت خارج شوید.

ویچیتا ایگل، بزرگترین روزنامه ایالت کانزاس آمریکا در بازتاب سخنان روحانی نوشت: ایران مسیر اصلی مواد مخدر از افغانستان به سمت اروپا و خلیج فارس است. ایران هزینه سنگینی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر صرف می‌کند و تعداد زیادی از افراد گارد مرزی ایران سالانه در مبارزه با قاچاق مواد جان می‌بازند. تا سال ۲۰۱۶ ایران نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار برای مبارزه با مواد مخدر صرف کرده بود.

الجزیره نیز با بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران نوشت: بسیاری از مشاوران ترامپ به دنبال سقوط نظام در ایرانند و همین‌ها تنش‌ها بین دو کشور را تشدید کرده است. در ماه اکتبر روحانی آمریکا را به پیگیری سیاست تغییر نظام در ایران محکوم کرد. اما ایران برجام را با باقی امضا کنندگان این توافق نگه داشته است. با این حال تهران بار‌ها تهدید کرده در صورتی که کشورش به منافع اقتصادی ناشی از برجام دست پیدا نکند، از این توافق خارج خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آروتز شوا اسرائیل نیز به این اظهارات روحانی واکنش نشان داده و نوشت: در هفته‌های اخیر روحانی لحن خود را درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران تغییر داده است. او اوایل اصرار داشت بگوید تحریم‌های آمریکا تاثیری بر اقتصاد ایران نداشته چرا که آمریکا چهل سال است این تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال می‌کند. ایران امیدوار است از اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک بگیرد.