۰ نفر

ملک سلمان ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 320648
ملک سلمان ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد

شاه سعودی امروز در افتتاحیه سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ملک سلمان شاه سعودی امروز یکشنبه در افتتاحیه سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس بدون حضور امیر قطر، درباره مسایل مختلف منطقه از جمله بحران سوریه و یمن و فلسطین سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی به بحران سوریه و مساله تروریسم در این کشور که اکنون رو به نابودی است، گفت که بحران سوریه باید از راه سیاسی حل شود.

وی در ادامه به بحران یمن اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو «ائتلاف عربی» به دنبال نجات ملت یمن هستند!

ملک سلمان همچنین به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیت خود را در قبال فلسطین را بر عهده بگیرند و تلاش می‌کنیم ملت فلسطین به حق و حقوق مشروع خود برسند.

شاه سعودی در بخش دیگری از اظهاراتش، ایران را به تهدید کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: ایران همچنان یک نوع خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود.

 «صباح جابر الاحمد الصباح» امیر کویت که پس از ملک سلمان سخنرانی کرد، بر انسجام «شورای همکاری خلیج فارس» و تحقق اهداف کشورهای عضو تاکید و خواستار توقف تبلیغات رسانه‌ای برای کنترل بحران شورای همکاری شد.

امیر کویت افزود: ما امیدواریم که بحران سوریه از راه سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی حل شود.

وی گفت که روابط کشورش با ایران باید بر مبنای اصولی باشد که سازمان ملل تعریف کرده است که مهمترین ان عدم دخالت در امور کشورهای منطقه است.

امیر کویت همچنین به ادامه اختلافات داخلی شورای همکاری خلیج فارس و بحران قطر اشاره کرد و گفت: ادامه این اختلافات شورای همکاری را در معرض خطر قرار می‌دهد و وحدت مواضع اعضای آن را با مشکل مواجه می‌کند.

پس از سران کویت عربستان سعودی، آقای «عبد اللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره شورای همکاری صحبت کوتاهی کرد و پس از آن نشست به پایان رسید و جلسه غیر علنی آغاز شد.