۰ نفر

دلار از مبادلات تجاری دو کشور حذف شد

امضا سوآپ ارزی میان هند و امارات

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 320557
امضا سوآپ ارزی میان هند و امارات

هند و امارات قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند که در قالب آن دلار از مبادلات تجاری دو کشور حذف شده و از ارزهای ملی استفاده خواهد شد.

به گزارش راشاتودی، هند و امارات قرارداد سوآپ ارزی امضا کردند تا در کنار افزایش مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری، نقش ارز واسط نظیر دلار را در روابط تجاری خود حذف کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بنا به اعلام سفارت هند در امارات این توافق در حال حاضر به میزان ۲ میلیارد درهم امارات معادل ۳۵ میلیارد روپیه هند است. در بیانیه سفارت هند آمده است توافق سوآپ ارزی دو جانبه بین هند و امارات وابستگی دو کشور به ارزهایی نظیر دلار در مبادلات را کاهش می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رود که این توافق به تقویت ارز دو کشور منجر شده و تأثیر نوسانات نرخ ارز که ناشی از حضور ارز ثالث مانند دلار در مبادلات است را کاهش دهد.

هند و امارات همچنین توافق کردند تا همکاری‌های خود در حوزه انرژی، امنیت، تجارت، سرمایه‌گذاری،‌هوافضا، دفاعی و دیگر حوزه‌ها را افزایش دهند. حجم مبادلات هند و امارات سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و همین امر باعث شده تا دو کشور بزرگ‌ترین شرکای تجاری یکدیگر باشند.

سرمایه‌گذاری مستقیم هند در امارات در سال ۲۰۱۷، ۶.۶ میلیارد دلار بود و در این مدت اماراتی‌ها نیز ۵.۸ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کردند. امارات ششمین صادرکننده نفت به هند محسوب شده و حجم مبادلات غیرنفتی دو کشور ۳۴ میلیارد دلار در سال است.