۰ نفر

دویچه‌وله:

ژاپن ورود کارگران خارجی را تسهیل می‌کند

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۷
کد خبر: 320368
ژاپن ورود کارگران خارجی را تسهیل می‌کند

دولت ژاپن ارائه ویزا به کارگران خارجی را با هدف تامین کمبود نیروی کار تسهیل خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ائتلاف حاکم دولت ژاپن به رهبری شینزو آبه نخست‌وزیر این کشور امروز به دنبال قانونی است که بر مبنای آن ورود صدها هزار کارگر خارجی به ژاپن تسهیل خواهد شد.

دولت ژاپن این اقدام را با هدف تامین بخشی از کسری نیروی کار در این کشور انجام خواهد داد.

بر اساس قانون جدید دولت ژاپن قصد دارد، حدود 345 هزار کارگر خارجی را در حوزه‌های ساخت و ساز، خدمات غذایی، پرستاری و دیگر حوزه‌ها جذب کند.

موضوع مهاجرت و ورود اتباع خارجی به ژاپن با جمعیت 127 میلیونی همواره از موضوعات مورد بحث در این کشور بوده است، اما شرکت‌های ژاپنی دولت این کشور را به دلیل نبود نیروی کار کافی و از طرف دیگر افزایش متوسط سن جمعیت این کشور تحت فشار قرار دادند.

بر اساس قانون جدید که از ماه آوریل اجرایی خواهد شد و در مجلس بالای ژاپن به تصویب رسید، دو نوع ویزا به کارگران خارجی داده خواهد شد.

ویزای نوع اول 5 ساله بوده و به کارگران بدون مهارت داده می‌شود و آنها نخواهند توانست خانواده خود را به ژاپن بیاورند، اما نوع دوم شامل کارگرانی است که امتحان زبان ژاپنی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند. آنها می‌توانند به صورت نامحدود ویزای خود را تمدید کرده، خانواده خود را به ژاپن بیاورند و در نهایت اقدام به اخذ اقامت کنند.