۰ نفر

اندونزی قرارداد 22میلیارد دلاری خرید بوئینگ را لغو می‌کند

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 319534
اندونزی قرارداد 22میلیارد دلاری خرید بوئینگ را لغو می‌کند

بعد از سقوط هواپیمای 737 اندونزی و کشته شدن 189 تن در این حادثه، شرکت هواپیمایی لاین ایر به دنبال لغو قرارداد خرید 22 میلیارد دلاری خود با شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا است.

به گزارش رویترز، روسدی کیرانا بنیانگذار شرکت هواپیمایی لیون ایر با توجه به بی‌توجهی شرکت بوئینگ نسبت حادثه دردناک ماه گذشته در مصاحبه خبری گفت، ما در حال بررسی لغو قرارداد خرید آتی خود با شرکت بوئینگ به ارزش 22 میلیارد دلار هستیم.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در همین زمینه یکی از مدیران ارشد شرکت هواپیمایی لیون ایر به رویترز گفت، به احتمال زیاد قرارداد خرید بعدی این شرکت با بوئینگ لغو خواهد شد.
شرکت هواپیمایی لاین ایر اندونزی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان صادرات آمریکا قرارداد خرید 22 میلیارد دلاری با شرکت بوئینگ برای تحویل 190 فروند هواپیما به امضاء رسانده که منتظر تحویل آنان است.
یک هواپیمای مسافربری از خطوط هوایی لاین ایر روز دوشنبه هفتم آبان ماه سال جاری قصد پرواز از جاکارتا به پانگ‌کال‌پینانگ را داشت که تنها پس از 13 دقیقه پرواز با تمام سرنشینان در دریا سقوط کرد.
به گزارش روزنامه جاکارتا پست سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که این هواپیما 181 مسافر شامل دو کودک و یک خردسال به همراه شش خدمه پرواز داشته است و دو خلبان هدایت آن را بر عهده داشتند که در حادثه مربوط تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست دادند.