۰ نفر

شهر تورنتو هوشمند می‌شود +عکس

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰:۰۹
کد خبر: 319353
شهر تورنتو هوشمند می‌شود +عکس

مقامات شهر تورنتو قصد دارند یک محله کاملا هوشمند در این شهر ایجاد کنند، در عین حال نگرانی هایی در مورد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در این محله به وجود آمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  مقامات شهر تورنتو قصد دارند یک محله کاملا هوشمند در این شهر ایجاد کنند، در عین حال نگرانی‌هایی در مورد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در این محله به وجود آمده است.

 هدف از ایجاد محله هوشمند در تورنتو کاهش نگرانی های زیست محیطی، کاسته شدن از اتلاف انرژی، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش امنیت و تسریع در پیشبرد امور مختلف شهری و غیره اعلام شده است.

تورنتو

 

این طرح با همکاری شرکت آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) انجام می شود و به دنبال اجرای طرح یادشده آلفابت به داده های خصوصی شهروندان این محله دسترسی خواهد یافت و همین مساله موجب نگرانی مردمی شده است که بیم دارند حریم شخصی و امنیت آنها به همین شیوه به خطر بیفتد.

منطقه ای که قرار است به محله هوشمند مبدل شود، فعلا محوطه ای باز و مملو از پارکینگ است، ولی در آینده در آن زیرساخت های هوشمند، تعداد زیادی مسکن، محیط های کاری پیشرفته، سیستم های حمل و نقل جدید، و سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد.

این محله که Quayside نام می گیرد حدود 50 کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت و انتظار می رود عملیات ساختمانی آن تا قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز شود. برای اجرای مرحله اول این طرح 50 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

یکی از جذابیت های این محله سیستم پویای کاشی کاری است که در قالب آن از کاشی های شش ضلعی هوشمند غیرلغزنده با مقاومت بالا در فصل زمستان استفاده خواهد شد. یک سیستم هوشمند نوری هم برای تامین روشنایی پیاده روها و محل های دوچرخه سواری این شهر تعبیه می شود. همچنین از یک سامانه پیشرفته و خودکار جمع آوری زباله زیرزمینی در این شهر بهره گرفته می شود.