۰ نفر

استفاده سعودی از سلاح‌های ممنوعه در یمن

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶
کد خبر: 319278
استفاده سعودی از سلاح‌های ممنوعه در یمن

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه تاکید کرد نبردها در میدان به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعاء گفت ائتلاف جنگ افروزان در عمل به درخواست‌ها برای آتش‌بس اعتنایی نکرده و به عملیات تجاوزکارانه خود و ارتکاب جنایات فراوان طی 10 روز اخیر پرداخته است.

سریع خاطر نشان کرد ائتلاف متجاوزان، طی 10 روز  اخیر، 350 بار به یمن حمله هوایی انجام داد که بیشتر آنها به استان‌های صعده و الحدیده بوده است که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویران شدن تعدادی از منازل به ویژه در استان الحدیده شده است.

بر اساس گزارش المسیره، وی افزود حملات هوایی متجاوزان بر محله‌های شرقی و جنوبی شهر الحدیده و الدریهمی و منطقه کیلو 16 متمرکز بوده و همچنین مناطق حساس و حیاتی الحدیده را هدف قرار داده که خسارت‌های زیادی به کارخانه‌ها و انبارها وارد کرده است.

به گفته وی، جنگنده‌های کشورهای متجاوز همچنان با ده‌ها بمب خوشه‌ای و ممنوعه در سطح بین المللی، مردم را در صعده و حجه هدف قرار می‌دهند که در نتیجه آن، 1124 نفر شهید و 1665 نفر زخمی شده‌اند،‌بیشتر قربانیان کودک بوده‌اند.

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصریح کرد بیشتر بمب‌های خوشه‌ای که در این حملات بر سر مردم ریخته شده، ساخت آمریکا بوده است.

وی درباره عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی اعلام کرد طی 10 روز، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چندین عملیاتی که انجام داده‌اند با بیش از 50 حمله دشمن در محورها و جبهه‌های نبرد مقابله کرده‌اند، بیشتر تلاش‌های تهاجمی دشمن در مرزها بوده است،‌با این حال نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با این یورش‌ها مقابله کرده که در نتیجه آن، خسارت‌ها و تلفات سنگین به نیروهای دشمن در جبهه‌های مرزی وارد شده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره،‌یحیی سریع افزود تلاش‌های دشمن برای نفوذ شکسته خورده و روند نبرد در تمام جبهه‌ها به نفع نیروهایمان است، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر ارتفاعات استراتژیک در جیزان و مواضعی در عسیر و نجران که اهمیت نظامی دارد، سیطره دارند.