۰ نفر

آمریکا و چین به آتش‎بس تجاری رسیدند

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۸:۲۳
کد خبر: 318875
آمریکا و چین به آتش‎بس تجاری رسیدند

رؤسای جمهوری آمریکا و چین در راستای تداوم مذاکرات تجاری توافق کردند افزایش تعرفه‎های گمرکی را به مدت ۹۰ روز به تعویق بیندازند.

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ همتای چینی وی برای تعلیق تعرفه‌های گمرکی در یک بازه زمانی ۹۰ روزه به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، به این ترتیب، از روز نخست ژانویه ۲۰۱۹، دیگر شاهد افزایش تعرفه در رابطه تجاری ۲ کشور نخواهیم بود.

این در حالی است که پیش از سفر به آرژانتین برای شرکت در نشست جی ۲۰، ترامپ از قصد خود برای اجرای تعرفه‌های ۱۰ تا ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی از اول ژانویه سخن گفته بود.

به گفته کاخ سفید، اگر در پایان بازه ۹۰ روزه، طرفین به توافق جامع‌تری نرسند، تعرفه ۱۰ درصدی به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

احتمال تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی بر ۲۶۷ میلیارد دلار کالای چینی دیگر نیز از جمله تهدیدهای ترامپ در صورت شکست مذاکرات تجاری است.

این درحالی است که چین هم متقابلاً بر همان میزان کالای آمریکایی تعرفه‌هایی را اعمال کرده بود و تشدید این تقابل‌جویی هشدار جامعه جهانی را در پی داشت.

گفته می‌‌شود در صورت توافق نهایی، چین در راستای توازن تراز تجاری با آمریکا، مقادیر قابل توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و دیگر تولیدات آمریکایی را خریداری خواهد کرد.