۰ نفر

رشد حجم صادرات و واردات چین باوجود جنگ تجاری

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 318687
رشد حجم صادرات و واردات چین باوجود جنگ تجاری

بر اساس گزارش اداره گمرک چین، ارزش کل صادرات و واردات این کشورتا نیمه ماه جاری میلادی، از مجموع کل آن در سال گذشته نیز عبور کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اداره گمرک در چین روز شنبه با انتشار گزارشی به تفصیل و تشریح حجم مبادلات تجاری انجام شده و همچنین ارزش کل صادرات و واردات در این کشور پرداخت و اعلام کرد که مجموع کل ارزش صادرات و واردات چین هم‌اکنون تا نیمه ماه نوامبر سال جاری میلادی از مجموع کل سال گذشته (2017)  نیز فراتر رفته است و این بدان معناست که چین توانسته است با وجود جنگ تجاری با ایالات متحده آمریکا و افزایش تعرفه‌های گمرکی و واردات کالا به ارزش 200 میلیارد دلار از سوی آمریکا و در حالی که هنوز یک ماه از سال 2018 میلادی باقی مانده است،  باز هم موفق شود از میزان کل واردات و صادرات سال گذشته خود نیز عبور کند.

بر اساس این گزارش به نقل از رویترز ، ارزش کل صادرات و واردات چین در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته 15 درصد رشد و افزایش داشته است.

گزارش‌های قبلی اداره گمرک چین پیشتر حاکی از آن بود که ارزش کل صاردات و واردات این کشور در سال 2017 میلادی 27.79 تریلیون یوآن بوده است.

این در حالیست که دونالدو ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد و رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و بر روی محصولات و کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی اعمال شد که طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از آغاز سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به ۲۵ درصد افزایش یابد.