۰ نفر

7سال زندانی برای وزیر سابق تجارت عراق

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 318660
7سال زندانی برای وزیر سابق تجارت عراق

قوه قضاییه عراق وزیر سابق تجارت و نیز دو تن از مقامات ارشد این وزارتخانه را به اتهام دریافت رشوه و اختلاس محاکمه و هر کدام را به ۷ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزای فرانسه، قوه قضاییه عراق وزیر سابق تجارت و نیز دو تن از مقامات ارشد این کشور را هر کدام به ۷ سال زندان محکوم کرد. اتهامات این افراد فساد مالی است و حکم آنها به صورت غیابی صادر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، بازجویان در کمیسیون تمامیت عراق اعلام کردند که این ۳ مقام رسمی در ارتباط با واردات برنج مرتکب به دریافت رشوه و نیز در مجموع ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از صندوق بیت المال اختلاس کرده اند.

این حکم توسط دادگاه ویژه جرائم ضد تمامیت بغداد صادر شد و دادگاه در این باره به مدارک کافی دست پیدا کرده است. همچنین دادگاه عراق، به بانک های این کشور دستور مسدود شدن دارایی این اشخاص را داده است.

تاکنون نامی از این افراد که محکوم به ۷ سال زندان هستند از سوی مقامات عراقی ذکر نشده است؛ اما یک منع در کمیسیون یکپارچگی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: این اشخاص شامل وزیر سابق تجارت به نام مالاز عبدالکریم الکاسنازانی و دو مقام ارشد این وزارتخانه هستند. بر پایه این گزارش، وزیر سابق تجارت عراق در دولت حیدر العبادی وزیر بود؛ اما در دسامبر ۲۰۱۵ میلادی به دلیل عملکرد ضعیف اخراج شد.