۰ نفر

سوریه از آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرد

۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۰
کد خبر: 318573
سوریه از آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرد

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، نقض حاکمیت این کشور از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه سوریه امروز جمعه حملات دیروز ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف ضد داعش و نیز حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه امروز (جمعه) در نامه‌هایی جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، آن‌ها را از نقض حاکمیت سوریه توسط واشنگتن و تل‌آویو مطلع کرد.

دمشق در این نامه‌ها تاکید کرده است که حملات ائتلاف آمریکا به شرق سوریه به ویژه استان دیرالزور «جنایت‌» بوده و بیانگر بی‌توجهی آشکار واشنگتن به ارزش‌های انسانی و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی است.

این اقدام وزارت خارجه سوریه بعد از آن صورت گرفت که حملات ائتلاف آمریکا در ۲ روز گذشته به روستایی در استان دیرالزور سوریه، ۳۰ کشته برجاگذاشت.

وزارت خارجه سوریه حملات مکرر ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان سوری را در راستای اهداف حملات موشکی روز گذشته به جنوب سوریه دانسته و گفته که آمریکایی‌ها و صهیونیست به دنبال «طولانی شدن بحران سوریه» هستند.

دیشب رسانه‌های رسمی سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق خبر دادند که پدافند موشکی سوریه با این حملات به مقابله پرداخت و اهداف مهاجم را هدف قرار داد.

سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته این حملات را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار آن دست به اقدام فوری بزند.