۰ نفر

ترامپ دیدار با رؤسای جمهور ترکیه و کره‌جنوبی را هم لغو کرد

۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 318513
ترامپ دیدار با رؤسای جمهور ترکیه و کره‌جنوبی را هم لغو کرد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا برنامه دیدار رسمی با همتایان ترکیه‌ای و کره جنوبی خود در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین را لغو کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از لغو دیدار با همتای روسی در حاشیه نشست گروه 20، برنامه دیدار رسمی با رؤسای جمهور ترکیه و کره‌جنوبی را نیز لغو کرد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که ترامپ قصد ندارد در آرژانتین، با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «مون جائه-این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار رسمی داشته باشد.

به نوشته روزنامه «حریّت» سخنگوی کاخ سفید البته گفت که ترامپ در جریان نشست گروه 20، گفت‌وگوی غیر رسمی و مختصری با این دو رئیس‌جمهور خواهد داشت.

وی پیشتر به دلیل تنش‌های اخیر بین مسکو و کی‌یف درپی توقیف سه شناور اوکراینی توسط روس‌ها، گفته بود که در آرژانتین هیچ دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نخواهد داشت.

این در حالی است که اردوغان روز گذشته (پنجشنبه) گفته بود که قصد دارد طی دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه 20 درباره مسائل مختلفی از جمله نقشه‌راه منبج و حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه صحبت کند.