۰ نفر

ژاپن: تحریم‌های کره شمالی همچنان حفظ شوند

۸ آذر ۱۳۹۷، ۹:۰۵
کد خبر: 318276
 ژاپن: تحریم‌های کره شمالی همچنان حفظ شوند

سفیر ژاپن در سازمان ملل می گوید در شرایطی که مذاکرات غیر هسته ای سازی کره شمالی متوقف شده است شورای امنیت نباید کره شمالی را از تحریم ها معاف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، 'کورو بشو' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توقف مذاکرات غیر هسته ای سازی با کره شمالی، عنوان کرد ژاپن در همکاری با ایالات متحده، درخواست اعمال سخت گیرانه این تحریم ها را دارد.

این اظهارات مقام ژاپنی در شرایطی است که چین، روسیه و دیگر کشورها در حال افزایش گفت و گوها با کره شمالی بوده و از اعضای کمیته تحریم های شورای امنیت می خواهند که معافیت هایی را برای این تحریم ها در نظر بگیرند.

سفیر ژاپن در سازمان ملل افزود: ایالات متحده نیز معتقد است چنین معافیت هایی فقط در شرایطی ممکن است در نظر گرفته شود که هیچ احتمالی برای استفاده از آن کمک ها در راستای اهداف دیگر وجود نداشته باشد.

او پیشنهاد کرد که پیش شرط هایی مثل پایش رویه ها توسط مقامات سازمان ملل و دیگر بررسی های سخت گیرانه، برای معافیت ها در نظر گرفته شود.

پیش از این نیز وزرای دفاع و خارجه ژاپن خواهان حفظ تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل این کشور شده بودند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم قبلا بر ضرورت پیروی کامل کره شمالی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به غیرهسته ای سازی کامل شبه جزیره کره تاکید کرده بود.