۰ نفر

وال استریت ژورنال:

هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان فعال است

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 317755
هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌ها همچنان فعال است

نشریه آمریکایی با اشاره به شکست تحریم‌های واشنگتن در زمین گیر کردن «ایران ایر» نوشت، با بی توجهی متحدان آمریکا به تقاضای کاهش پروازهای ایران ایر، این مسئله را می‌توان چالشی برای دونالد ترامپ تلقی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ‌یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به تداوم فعالیت خطوط هوایی دولتی ایران (ایران ایر) اشاره کرد و نوشت، با وجود تحریم‌های آمریکا، پروازهای ایران ایر به اروپا ادامه دارد و این امر چالشی برای دولت دونالد ترامپ به حساب می‌آید.

 روزنامه «وال استریت ژورنال» در این زمینه نوشت: یک هفته قبل از اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران، خطوط هوایی ایران ایر 11 پرواز بین‌المللی انجام داد. 2 هفته بعد و به دنبال محدودیت‌های پروازی آمریکا بر ایران، ایران ایر 13 پرواز بین‌المللی به مکان‌هایی چون پاریس، لندن، هامبورگ و دوحه انجام داد.

 به نوشته این روزنامه، شکست تحریم‌های آمریکا  در کاستن از پروازهای بین‌المللی ایران ایر چالش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ایجاد ساز و کار انزوای بین‌المللی در اعمال فشار بر ایران را نشان می‌دهد.

 وال استریت ژورنال با اشاره به داده‌های وبگاه‌های معتبر رصد پروازهای بین‌المللی همچون «فلایت ریدار 24» نوشت: به نظر می‌رسد که تعداد بسیار کمی از کشورهای جهان از جمله متحدان واشنگتن در اروپا به طور موثر در زمین‌گیر کردن ایران ایر تلاش دارند.

بر این اساس، اتحادیه اروپا که پروازهای کشورهای عضو را تنظیم می‌کند نیز اعلام کرده که نه کشورهای عضو و نه سازمان ملل متحد هیچ تحریم جدیدی را علیه ایران ایر و هواپیماهای آن اعمال نکردند.

 یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: «ما منع قانونی در پروازهای ایران ایر به اروپا  نمی‌بینیم. اتحادیه اروپا تحریم‌های فراقلمرویی آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد.»

مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که همکاری شرکت‌ها با ایران مجازات‌هایی را برای آن‌ها به همراه دارد.